Traditii si stralucire: Emiratele Arabe!

Fascinanta lume araba, locul unde stralucirea se impleteste cu traditionalismul are un nume ce a facut inconjurul lumii: Emiratele Arabe Unite. Aici, printii increzatori in fortele proprii au ridicat din desertul auriu turnuri ce astazi ating cerul, unde valurile Golfului devin molcome sub farmecul povestilor beduine. Aici turistii se indragostesc pe data de trecut si prezent. In Emiratele Arabe Unite, Islamul este religia oficiala, iar la fel ca si-n tarile vecine traditiile se imbina cu partea religioasa. Sa nu va inchipuiti ca  acest lucru  face din societatea emirateza una lipsita de culoare, pentru ca turistii si rezidentii isi pot urma (cu anumite limite) stilul de viata din tara de origine, daca asta isi doresc. Emiratezii, mandri de originile lor, isi promoveaza din plin traditiile si obiceiurile in fata strainilor, fapt ce ii poate descrie drept o natiune vibranta, care tine la valorile si radacinile ei. Multi s-ar intreba insa ce este un „must” in societatea emirateza? La ce trebuie sa ne asteptam atunci cand pasim pe pamantul Emiratelor? Cateva informatii avem aici:
– Politetea si bunele maniere le intalnim intotdeauna atunci cand se incearca intrarea in contact cu alta persoana fie in mediul de afaceri, amiabil sau ca vizitator.
– La servirea mesei alaturi de localnicii emiratezi mancarea trebuie consumata cu mana dreapta.
– Cafeaua aromata si amaruie are o adanca traditie in Emirate si este servita la orice tip de intalnire ca simbol al prieteniei, ospitalitatii si diplomatiei.
– Ca parte a obiceiurilor emirateze, exista doua camere pentru oaspeti, numite „majlis” care separa femeile de barbati.
– In timpul sarbatorilor religioase musulmane, camerele sunt decorate cu aranjamente speciale. Inainte de sfarsitul sarbatorii Eid-ului sau inainte de plecarea musafirilor din „majlis” se aprind betisoare parfumate impreuna cu apa de trandafiri.
– La capitolul nunti, conform traditiei,  miresele emirateze sunt rasfatate cu diferite parfumuri traditionale arabesti si petrec acasa la parinti vreme de 40 de zile inaintea nuntii, pentru a fi vazute doar de membrii latest-mehndi-designs-for-hnads-and-legs-newstyle-pk-343444-15familiei.
O noapte speciala pentru viitoarea sotie este „Laylat al henna”, cand mainile si picioarele miresei sunt pictate cu henna in diferite modele traditionale. La atmosfera de sarbatoare participa membrii familiei cu cantece si dansuri specifice, marcand astfel fericitul eveniment.
Si ginerele se pregateste in aceasta perioada pentru nunta lui, insa spre deosebire de mireasa nu are atat de mult de lucru.
– Populatia emirateza este 98 % musulmana dar exista toleranta fata de celelalte minoritati religioase cat si pentru cultura lor.
– Alcoolul se gaseste doar in restaurante si hoteluri , deoarece Islamul interzice cu desavarsire consumul acestuia. Cum era de asteptat, nici starea de ebrietate pe strazi sau la volan nu este trecuta cu vederea.
– Shisha este “degustata “ din plin in cafenele sau restaurante.
Ca si cod vestimentar barbatii emiratezi poarta costumul traditional alb iar femeile abaya neagra cu diferite ornamente si insotita de val.
– Turistii sau persoanele de alte religii pot purta orice stil vestimentar doresc cu expectiburjkhalifaa fustelor scurte sau a decolteurilor prea largi. Este recomandabil din respect pentru traditiile si obiceiurile emirateze sa se mentina limita modestiei in public.
– Araba (dialectul khaleeji) este limba oficiala, dar peste tot se foloseste limba engleza ca o a doua limba de circulatie.
Emiratele Arabe reusesc sa isi pastreze traditiile fara a sta departe de modernism, fapt ce s-a dovedit a fi o reteta de succes in atragerea turistilor din toate colturile lumii, castigandu-si reputatia unei destinatii de vis la nivel global. Denumirea romantica a acestei tari este „Perla Golfului Arab”.
                                                                                                                                                                        
In style
18 gânduri despre “Traditii si stralucire: Emiratele Arabe!

  1. Da, mie imi plac popoarele care-si mentin traditiile si mai subtil si cu politete obliga strainii sa se incadreze in felul lor de viata. Ar fi de dorit ca si ei sa poarte la randul lor acest respect in tarile nemusulmane unde crestinii sunt majoritari ceea ce cu regret o spun ei nu respecta. Cred ca in descrierea si imaginea pe care am vazut-o este vorba de Dubai. Multumesc pentru postare, de cate ori intru si citesc , ma plimb si eu prin locurile frumos si cu acuratete descrise de tine. Te pupic.

      1. Stiu iubito dar intamplarea a facut sa avem in gazda prin anul 1992 niste refugiati arabi care s-au imprastiat la mine in cartier pe la vecini, fiecare unde a fost primit si am vazut ca daca la noi e altfel si femeile socializeaza si cu barbatii nu sunt impuneri la acest capitol nu erau prea respectuosi. Eu am primit o familie de libanezi care mi-au ramas la suflet, nu am mai putut sa pastrez legatura cu ei dupa ce s-au intors dar cat au stat in Romania si dupa ce s-au mutat de la mine , in timp au gasit un apartament la bloc unde le-a fost mai lesne pentru ca era o familie cu 4 copii, ne-am mai vizitat, mi-au scris o perioada si apoi i-am pierdut, am incercat pe f.b sa-i gasesc insa e greu , fetele s-au maritat or avea alt nume, am pus eu poza cu mine si cu ei dar nu am primit nici un raspuns pana acum, sper din tot sufletul sa le fie bine. Acum am un magazin de carne unde patron este un sirian si are doi baieti cu unul din baieti sunt eu prietena, sunt clienta lui. Mi-e drag ca si baiatul meu e asa timid si rusinos, se inroseste tot la fata cand vorbeste cu mine si eu ii atrag atentia mereu ca mai sunt usuratice din astea care il curteaza sa nu se lase pacalit. Are niste ochi albastri frumosi e baiat frumos si au respect f. mult, se vede.

      2. Hmmm draga Bety tu imi vorbesti de libanezi si sirieni, partea „blonda” a lumii arabe, acei oameni cu ten deschis la culoare, ochi albastri sau verzi, care vorbesc dialectul „shamy”. Sunt apreciati ca si oameni, cum din ce stiu libanezii nu sunt atat de traditionalisti. Ii pot recunoaste acum dupa accent si luminozitatea fetei. Oricum respectul si educatia in general toti o primesc de la familie. Poate iti vei intalni prietenii, cine stie? Mai incearca. Te pup, iti doresc o zi reusita!

  2. Buna draga mea,Mihaela..scuza-mi intarzierea vizitei si a raspunsurilor la mesajele lasate..nu au fost cu nici o intentie sa stii… ori am fost ocupata,ori din cauza netului… ceva serios a fost; nu am motiv de suparare,de ignorare;ca dovada ca nici pe la fete nu am mai trecut de 2 zile;am avut si nepotelul la mine… ,precum si alte treburi urgente de rezolvat,iar toate ai dus la aceasta stare de fapt!? :P:
    De maine,vine,negresit,la cafeaua cu cardamon…chiar imi este dor… :P:
    Ce scrii tu aici este tare interesant si o faci cu multa drauire ,te pasioneaza ,iti multumesc,ca doar asa mai aflu si eu cate ceva despre cultura orientala !? Pup cu drag si te imbratisez!Aceeaisi! ❓

  3. Asa este, dar trebuie sa-l urmaresc pas cu pas.. :P: e de ras!? 😥 Acum,dupa amiaza a dormit vreo 2 ore,iar eu am avut treaba prin bucatarie; vin in seara asta sa-l ia acasa desi nu prea vrea sa plece; Noi,l-am crescut pana la 6 ani pe cel mare,dar acum s-a mai indepartat de noi; mai atasat este asta micut crescut de mami a lui… Pup,o seara buna…pe maine!

    1. Draga mea toti nepotetii sunt asa, trec prin perioade si perioade…cand sunt mai mici sunt mai atasati de bunici, dupa care isi formeaza propria personalitate si vor ceva independenta. Iti doresc sa te bucuri de ei!Pe maine, la cafeluta!

Lasă un răspuns

