„Bravo, ai stil”, un show al ignorantei culturale

Rareori ma uit la program17353545_697027093818678_393653779911026627_ne romanesti de entertainment. Sunt selectiva, intotdeauna fac mai mult decat o singura activitate, si mi-e greu sa stau concentrata pe ceva care nu ma convinge calitativ, ca si continut, invitati, and so on. Imi place insa simtul pentru estetica fashion din „Bravo, ai stil”, o emisiune mondena de stil vestimentar, voi, cititorii din Romania, o vedeti live, nu on-line ca mine, dar sunt la zi cu informatiile, o vad un ceas, doua mai tarziu, sau chiar mai mult, daca timpul nu-mi permite. Ultima gala insa mi-a lasa un gust amar, pentru ca pe langa fashion-ul prezentat, am realizat ca in Romania, chiar si persoanele de la care tinzi sa ai pretentii culturale, sunt cu tema nefacuta cand vine vorba de lumea araba. Asta totusi nu opreste pe nimeni sa abordeze acest spatiu geografic: manelistic, coregrafic, vestimentar, ori ca si machiaj, accesorii. Pana aici e ok, se-ntampla si pe vremea cand eram in tara, si nu pot spune ca in adolescenta de exemplu, eram atat de informata despre cultura Orientului Mijlociu, ca acum, insa ce s-a-ntamplat in emisiunea de stil de pe Kanal D, mi s-a parut jenant. Tema unei concurente era sa prezinte la gala o tinuta din Peninsula Arabica, iar de aici gafele s-au tinut lant. Desi a pus o burqa aurie, tip masca, pe chip, a folosit negru, auriu, in vestimentatie, restul a fost o varza culturala din spatiul oriental. In Peninsula Arabica, stilul vestimentar feminin putea aduce in prim plan o thobe, abaya, sau jalabeya specifica zonei, nu niste pantaloni aurii si o coama de cadana de harem turcesc, belly dance-ul egiptean nu avea ce cauta in coregrafia peninsulara, fetele de acolo danseaza mult mai slow, isi folosesc parul, nu buricul, Amr Diab iar n-a fost o alegere a regiunii Peninsulei Arabice, si cu siguranta nici „Shikh, shack, shock-ul” din folclorul egiptean. O narghilea obosita statea-intr-un colt, perne ieftine, puteau alege tematica unui cort beduin, variante ar fi fos, si nu necesitau buget ridicat, doar informare corecta asupra ariei geografice pe care trebuia s-o abordeze concurenta. M-a mirat ca juriul n-a comentat, nici macar Maurice, pe care l-am remarcat cu destul de multa cultura generala in alte editii. O sa ma mai uit la show si o sa mai revin cu pareri, daca e cazul, despre ce cunosc. La ultima editie am vazut ca tot concurenta „araboaica” merge sa ia cina cu printesa „Mera”, nu exista acest nume in limba araba, editorul trebuia sa aibe grija si sa scrie pe ecran „Ameerah”, chiar exista o printesa saudita cu acest nume, (nu doar in povestea concurentei si un nume comun de altfel), personalitate careia pe blogul acesta i-am dedicat o postare, cu ceva ani in urma. Pana la o nou articol, sa auzim doar de bine!

Show-uri mioritice

11 gânduri despre “„Bravo, ai stil”, un show al ignorantei culturale

      1. Este tendinta generala a multora sa priveasca spre inapoi la ce au lasat in urma. Nu iti pierde timpul privind la emisiuni la care nici multi dintre noi nu privim vreodata.

  1. Ai dreptate draga mea doar ca trebuie sa scuzam oarecum lipsa lor de pregatire pentru emisiune mai ales daca au ales un astfel de subiect pentru ca este turcesc acest canal tv si cum de cativa anisori gura pungii lor este cam ingusta au folosit improvizatii si alea vechituri. Te imbratisez, mi-e dor de tine. nu am mai putut sa trec, am avut si am probleme cu sanatatea sotului. Sunt f. necajita. Am sperat ca macar o fraza-mi lasi pe blog dar probabil esti f. ocupata.

  2. Buna Miha!
    Am urmarit prima editie de ,,bravo ai stil la inceput si finala ca eram curioasa daca va castiga Silvia ca Iulia Albu intr-o emisiune ii spunea ca nu va castiga erau certuri tot timpul pe seama Silviei ,dar acum in editia a doua nu ma mai uit ,nu-mi place ,mie imi place f. mult ,,te cunosc de undeva” si seriale turcesti 🙂
    Sa ai o seara frumoasa !

      1. Buna dimineata….cafeaua te trezeste ,
        muzica iti da o stare de bine
        iar florile iti incanta simturile si viata
        …..o zi buna….!!!!!!!!!

Lasă un răspuns

