Feseekh sau ringa? Cu pestele la iarba verde!

Acum ceva vreme va povestca75cba74ec8cb881aa81d3490291c22eam de Sham El Nessim, o celebrare faraonica, un festival al primaverii, prin care egiptenii saluta venirea sezonului cald, alaturi de familie si prieteni, la iarba verde sau la mare, dupa preferinte si posibilitati. Ei bine, doar ce a trecut sarbatoarea anul acesta, prilej cu care ne-am decis si noi sa mergem la Marea Rosie, asemeni multor familii de aici. Ce se mananca cu ocazia sarbatoririi Sham El Nessim-ului? Peste cu ceapa verde, oua fierte alaturi de cruditati. Cam asa vad localnicii un pranz autentic prin care ii spun primaverii bun venit. Pestele consumat in aceasta perioada este de doua feluri: hering afumat, consumat cu ulei de masline si suc de lamaie, cunoscut sub denumirea de ringa, si cel uscat la soare, tinut in sare, dupa metoda haaat…faraonica, destul de disputat, si pe care nu toata lumea il prefera, deranjati fiind de mirosul greoi pe care-l emana, cunoscut drept feseekh. Eu personal la inceput n-as fi avut nici o p13082748_1045730312187990_5736583219780243187_nroblema sa incerc si feseekh, dat fiind ca m-am obisnuit sa incerc o gramada de mancaruri cu care nu eram invatata in tara, dar chiar ei, egiptenii, mi-au tras semnalul de alarma, ca astfel de peste nu-l mananca tocmai oricine, desi, ironic, e un preparat fara de care nu poti spune ca respecti meniul acestei sarbatori asa cum se cuvine. Alaturat avem magini cu cele doua tipuri de peste consumat de catre familiile de egipteni de Sham El Nessim (feseekh in prima imagine, ringa in cea de-a doua). Pana la o viitoare postare, numai bine!

Datini faraonice

4 gânduri despre “Feseekh sau ringa? Cu pestele la iarba verde!

  1. Am mancat ceva care se pregateste cam asa cum ai spus ca este cel cu sare feseekh, la Moscova. Este un peste uscat si sarat care merge perfect cu bere, nu are un miros greu , miroase a peste mai persistent un pic decat la un peste proaspat preparat dar mie mi-a placut, acum nu mi-as mai permite din motive de tensiune, ha, ha, ha. Te-am asteptat dar nu ai trecut si pe la mine macar sa-mi lasi un „buna ziua”. ❤

Lasă un răspuns

