Cultura sub bocancul grosolaniei

Egiptul este o t11822522_890973050997051_882638056809479643_nara in care traditiile stravechi se impletesc cu viata cotidiana intr-un ritm armonios, de aceea nu e de mirare cand prin traficul marilor orase vom zari batranei parca din alte timpuri, cu alte obiceiuri. Imi amintesc ca intr-o zi un om blajin isi facea loc printre automobile cu un soi de candela parfumata din care iesea un fum gros, purtand o aroma orientala. Cu o rabdare de fier inconjura tacticos fiecare masina in parte ca-ntr-un soi de ritual, parca vrand sa tina ochii rai, pizmuitori, departe de bunurile oamenilor. Un ceremonial  fascinant, pe care il urmaream cu deosebit interes din apropiere, captivata de felul cum lucrurile se desfasurau in fata mea. Vraja insa brusc fu curmata de un patronas iritat ca acest soi de descantece isi aveau locul in fata pravaliei sale, drept pentru care cu un tupeu rar intalnit ii facu batranului semn cu mainile sa dispara cat mai repede posibil. Batranul il privi o secunda si trist o lua agale in partea opusa pravaliei sale. As fi vrut ca sotul meu sa apara mai repede din magazinul unde isi facea cumparaturile pentru a avea sansa de a-l prinde din urma pe batranel. Si asa a si fost. L-am gasit in apropiere, continuandu-si tacticos ritualul si am inteles mai apoi ca de fapt barbatul aducea cu el din traditiile sufite ale Egiptului. Numai ca ignorantii hapsani de bani si clienti nu au timp pentru cultura si istoria propriei tari. L-am oprit sa-i aratam recunostinta asa cum avea nevoie probabil, cu un mic suport banesc, pe care nu-l ceruse nicio secunda. Onoarea era de partea noastra sa intalnim un om al timpului trecut, un om al ritualurilor stravechi. Inainte de a ne intoarce spre masina l-am privit o secunda si am respirat aerul parfumat, lasandu-l sa se piarda pe strazile noptii, slab luminate din loc in loc.

Dor de ganduri frumoase

2 gânduri despre “Cultura sub bocancul grosolaniei

  1. Da ce emotionant, bine ai facut ca i-ai sters omului tristetea de pe chip dupa ce un ignorant ca multi altii care se gasesc si pe la noi nu au respect si nu vor sti niciodata mai nimic din propria cultura. ❤

Lasă un răspuns

