Ramadanul in stil palestinian

Ramadanarab_foodul este luna sfanta musulmana, in trecut am rezervat un articol amplu acestui subiect, astazi, pentru ca stim importanta acestei perioade in zonele de credinta islamica, ne indreptam atentia spre prima masa (Iftar-ul) servita de credinciosi dupa o zi de post. Si cum ne-am oprit de multe ori asupra bucatelor orientale si arabe, am realizat ca despre bucataria palestiniana am vorbit mai putin. Mancarurile lor traditionale evident ca sunt comune multor tari arabe, totusi, spre deosebire de cele eg40-16iptene de exemplu, am putea spune ca acestea se aseamana mai mult cu partea libaneza, siriana si iordaniana. Nelipsite de pe masa festiva sunt mahshi (echivalentul oriental al sarmalutelor in foi de vita, umplute cu carne, orez si diferite condimente), hummus-ul (piure-ul obtinut din boabe de naut fierte), orezul si carnea de miel cu diferite adaosuri menite sa sporeasca aroma fripturii, salata de patrunjel cu bulgur pe care oMilsteinMati-9629 stim drept tabbouleh si e specifica partii shamy, placintele umplute cu spanac, carne sau branza numite sambousek si multe alte delicii cu specific local, lesne de observat in imaginile alaturate. Indiferent daca voi, cititorii, sarbatoriti sau nu Ramadanul, fie ca aceasta postare sa va poarte cu gandul la fascinanta lume dintre nisipuri pe care de ani de zile incerc sa v-o prezint virtual, in case si inimi, prin blogul „Arabica… taste of Orient”! Ramadan Kareem si sper ca imaginile alaturate sa va placa si sa va aduca un strop din atmosfera specifica zonei!

Arome de sarbatoare din bucataria palestiniana

6 gânduri despre “Ramadanul in stil palestinian

  1. Ema

    Buna! Ce multe bunatati! Eu citisem undeva niste recomandari de calatorie pentru tarile musulmane, unde chiar era indicat sa se evite deplasarile in aceasta perioada, totul fiind prezentat dintr-o perspectiva destul de gri. Cu siguranta, cel care a scris nu a gustat bunatatile prezentate de tine si nu a simtit atmosfera noptilor magice de Ramadan. Eu nu am avut privilegiul de a calatori în această perioadă cu totul şi cu totul speciala, dar imi doresc sa cunosc obiceiurile si felurile de mancare specifice Ramadanului.
    Chiar cu cateva ore in urma eu l-am tot batut la cap pe prietenul meu, care este musulman, sa manance bine de iftar si sahur, fiind terorizata ca ar putea lesina de foame si de sete. El nu locuieste intr-o tara musulmana, deci este mai greu cu mancarurile traditionale. Probabil s-a amuzat de sfaturile mele.
    Dar eu gasesc aici, de fiecare data, informatii si sfaturi utile. Multumesc!

  2. iti multumim pentru toate povestirile acestor multe zile si nopti de cand esti aici si ne aduci o parte din datinile, onbiceiurile si frumusetile Arabiei. Sarbatorile sa va aduca pace si bucurii in suflet!

  3. Andrada Bachman

    As- Salamu Alaykum!Ma bucur din tot sufletul ca azi am dat peste postarile tale minunate.Sunt foarte fericita si deabia astept sa le citesc pe toate.Eu sunt indragostita de lumea araba.Am vizitat multe tari arabe,in aprilie anul acesta am fost in Palestina,am si trait in Egipt aproape 2 ani dar din pacate a trebuit sa ma intorc in Romania.As fi foarte fericita sa pot sa plec din nou si sa imi fac viata frumoasa in orice tara araba…simt ca doar acolo imi gasesc echilibrul si linistea si mai presus de toate fericirea.Sper ca in viitorul apropiat totul sa decurga asa cum imi doresc,Inshallah!

Lasă un răspuns

