Intoarcere la nucul copilariei (fragmente partea VII)

La panda printre visini

1970673_613831335377892_1522784579_n„-Bunico s-or fi facut visinile? suna intrebarea mea cu ecou prelung. Si ecoul se duce sus, pe muntii albastri, printre caprioare si cerbi, printre vulturi si chiar pana la nori, dupa care se intoarce cu iutime-n pridvor, direct in urechea bunicii.
-Da’ ce-ti veni, baiete? Auzi vorba?! Vezit-ti copile de joaca!!
Vocea bunicii imi inteapa urechea, incat simt cum inauntru ar exista un urias musuroi de furnici. Dau din umar bleg sa indepartez gazele imaginare, caci degetele mi-au amortit. Ce bine era daca n-o intrebam nimic! Apoi incerc sa-mi vad de joaca, insa tot simt cum bunica-mi cerceteaza cu atentie chipul. Ce mai joaca…Peste cateva clipe aud o voce ca un scartait de copac:
– Sa nu care cumva…
Iar acum stau aici, in plina amiaza de vara, sa-mi bata soarele in crestetul capului, cu sufletul amarat si gura punga. Pe bunica o zaresc tocmai in fundul gradinii din spatele casei, iar de aici, de langa dud, m se pare mica, precum o papusa ruseasca. Sta aplecata, cu sortul ei vargat peste straturile de pastai galbene si bodoganeste intruna. Rupe pastaile cu ciuda si le arunca in galeata, fara sa se uite macar unde au picat. Nici una nu pica pe langa. Oare bunica ar putea jongla intr-un circ? Gandul acesta imi zboara repede precum un fluture alb in vazduhul verii. Papusa ruseasca incepe sa creasca printre legumele din gradina, readucand-o in peisaj pe bunica. O vad cum paseste cu grija printre tufele de marar, mai adunand un fir, mai alintand o floricica, cand, in sfarsit, se apropie de casa, cu bodoganeli cu tot. Eu fug repede in odaie. Bunica apare in pragul usii cu miros de marar si ochi de piper:
– Ti-i foame, Georgica? Nu ti-i, ca doar ai mancat ca un capiat la visine crude, ca mai sa-ti iasa prin urechi, cu crengi cu tot.
Eu tac si simt ca am obraji de foc. Pe mine ma cheama Georgian, dar asa ma numeste bunica atunci cand o supar. Georgica, la fel ca pe un catel.”

 

Lasă un răspuns

