Sa invatam limba persana!

Mai demult, daca va amintweb1pralfiti, am incercat sa introduc cateva fraze folositoare in limba araba pe blog. Am observat ca multi dintre cititori le-au gasit utile, fapt ce ma face sa sper ca si expresiile in limba persana vor fi primite cu la fel de mult entuziasm. Limba persana, in vremurile sultanilor turci era la fel de importanta cum este limba engleza astazi. Invatatii Imperiului Otoman studiau persana ca limba straina, iar astazi aceasta limba este cea oficiala in Republica Islamica Iran si destul de raspandita in regiunile vecine. Asadar, haideti sa intram un pic in tainele graiului sahului persan si a frumoasei Sheherezada. Cine stie? Poate in curand unii dintre voi va hotarati sa mergeti la un shopping oriental in frumosul oras Shiraz, ori poate in Teheran, capitala colorata si vibranta a Iranului. Localnicii vor aprecia cunostintele voastre de limba persana. Si apoi… niciodata nu strica sa aflam mai mult despre limbile straine! In continuare avem prezentate formele de salut in limba persana. Sper sa va placa si sa le retineti cu usurinta!

Salut! – Salam!

Buna dimineata! – Sobh bekheir!main

Buna ziua!- Baad az zohr bekheir!

Buna seara!- Asr bekheir!

Bun venit!- Khosh amadid!

Salut prietene!- Salam dooet e man!

Ce faci?- Hal e shoma chetoor ast?

Sunt bine, multumesc. – Man, khoobam, mersi.

Mi-a fost dor de tine!- Delam barat tang shoodeh!

Multumesc foarte mult!- Mersi mamnoon (kheili mamnoon)!

Cu placere!- Khahesh mikonam!

Ce este nou?- Cheh khabar?

Simte-te ca acasa!- Inja khaneh shomast!

                                                                                                                                                Limbile marilor imperii

11 gânduri despre “Sa invatam limba persana!

  1. Salam ! 🙂
    De-as mai fi ce-am fost odata
    Sincer, as invata PERSANA
    Cum insa nu mai sunt in ARMATA
    Ma ” lupt” cu iaurtul SANA !!! 🙂 🙂 🙂

    O saptamana frumoasa !
    Cu respect,
    Aliosa.

  2. O zi buna si frumoasa draga mea, este interesant ce ne propui. 😀 Nu stiu daca o sa reusesc sa invat dar stiu ca-mi place un poet persan si pentru asta i-ti las o poezie spre exemplificare. Te pupic.

  3. Artemix

    Am cautat vara trecuta (2014) in Bucuresti, pe cineva sa ma invete persana , si nu am gasit …. sper sa tinem legatura macar pe aceasta cale. Eu Vreau sa invat persana si ma bucur ca ai incercat sa ne inveti chiar si putin in aceasta uimitoare cultura. Imi place Rumi si din acest motiv imi doresc sa aflu mai multe. Numai bine ! Soare in Suflet !

Lasă un răspuns

