Cantece arabesti si nopti de toamna in Al Qahirah

cairobynightDe curand m-am reintors in Egipt. Acelasi Cairo in miez de toamna ma astepta, cu shop-uri intesate cu sortimente de alune, cu oameni mai veseli, mai tristi, mai grabiti sau mai rabdatori in luminile inserarii, cand vantul incepe sa se simta si aici, pe taramanul soarelui etern. Dau drumul la muzica, in timp ce mananc cu pofta o portie de roz bel laban (budinca de orez cu lapte, servita rece si presarata cu alune tocate si fulgi de cocos). Ascult acordurile orientale, cu aceeasi emotie de fiecare data. Artistii arabi au intradevar un timbru vocal aparte, care te face sa visezi neincetat spre cele o mie si una de nopti si covorasul zburator. Observ ca melodia este despre Egip006t iar cantecul este in mare voga aici. Vorbesc despre ziua de maine, despre speranta, despre bravii barbati ai locului, care au in sange grija pentru familie, solidaritatea si curajul. Se simt acorduri specifice Egiptului de Sus, apoi ale Deltei, ritmul local din suburbiile cairote, continuand cu muzica specifica Sinaiului. Ma surprind cu lacrimi in ochi, pentru ca desi nu sunt egipteanca, sunt casatorita cu egiptean si aici este casa mea. Am simtit oamenii acestia de-a lungul framantarilor politice, am simtit teama, speranta, durerea si bucuria lor. Iar asta s-a simtit in intreaga lume araba, asa imi explic cum artistii libanezi si emiratezi compun cantece pentru Egipt, in care isi exprima admiratia pentru aceasta tara unica dar greu incercata de-a lungul timpului. Egiptul e „mama natiunilor”, aici cult??????????????????????????????????????ura a luat fiinta prima data. „Allah ne va ocroti”, spun oamenii tarii. Meditez cateva clipe la cartile de istorie pe care le rasfoiam cand eram mica si citeam ca undeva, peste mari si tari, traiesc faraonii…acum am ajuns la ei, dar faraonii au plecat demult, lasand in urma oameni obisnuiti, cu griji si bucurii. Gustul orezului rece imi pare mai dulce ca inainte si observ ca l-am terminat mai repede decat credeam. „Bine te-am regasit, Misr! Dumnezeu sa te binecuvanteze, pe tine, pe lumea-ntreaga si pe tara mea natala, Romania.

Muzica in tara faraonilor

8 gânduri despre „Cantece arabesti si nopti de toamna in Al Qahirah

  1. Dumnezeu sa te binecuvinteze si pe tine.doamna atat de tanara.frumoasa, si cu trairi ,emotii,pe care cu atata pricepere,iscusinta,sensibilitate ni le transmiti si noua, mie de fapt… Am lacrimat la gandul ca esti atat de departe de tara ta, de cei dragi,dar m-am si bucurat mult ca te stiu fericita ,multumita langa cel drag… Fii si mult iubita! Numai bine si frumos iti doresc in calea ta… Imbratisari dragi,calde si prietenesti de pe meleaguri moldovene,,… ori de pe undeva de langa tine… PUP!

  2. welcome ,dna mihaela…!aceleasi emotii ca si dnei de mai sus,mi-ati transmis si mie ,pe meleaguri sudice !va imbratisez cu sincera simpatie si vie admiratie!Dumnezeu sa va protejeze in continuare!

  3. Emotionanta postare. Mi-au dat lacrimile desi sunt departe de evenimentele si trairile de pe meleagurile unde tu traiesti. Ai un mare har la scris. Fara sa-mi dau seama am trait alaturi de tine cele scrise. Indiferent din ce natie facem parte, poporul este cel ce duce greul in toate cele ce se abat asupra lui si eu mereu solidarizez cu popoarele nu cu politicienii . Dumnezeu a lasat omului harul de a-si transpune in cantece bucuria , necazul, etc. Sa fi binecuvantata draga mea , Dumnezeu sa binecuvinteze toate popoarele si sa trimita intelepciune asupra lor pentru a nu lasa dusmanul sa tulbure linistea si pacea pe nicaieri.

Lasă un răspuns

