Intoarcere in regatul dintre nisipuri…

Am revenit in Arabia Saudita dupa aproape noua luni de absenta, dar o parte din inima mea a ramas in Misr 212d1eeedd340432cbcd25cbb87aaee1(Egipt in limba araba). Cu un zbor de noapte, am lasat Cairo International Airport in urma, privind ganditoare cum luminile capitalei se sting una dupa alta, o data ce avionul decola spre regatul sauditilor. Precauta, mi-am sters lacrimile din ochi, pentru ca tristetea din mine sa nu fie vizibila si pentru ceilalti, desi realitatea egipteana le-a smuls multora zambetul de pe buze. Sauditii sunt oameni pastnici si relaxati, cel putin cei intalniti de mine. Si ei urmaresc cu interes stirile din Egipt, sperand ca protestele stradale sa se termine curand, iar toti egiptenii sa creada in aceeasi idee. M-am reintegrat repede in stilul de viata de aici, si era de asteptat, dat fiind ca este pentru a treia oara cand revin in Arabia Saudita. Aici ritmul de viata curge lin, echilibrat, activitatile zilnice concentrandu-se in jurul familiei. Acest aspect lesne se poate observa in mall-uri, souk-uri si pe strazi. Asta nu inseamna ca nu te poti lovi si de neplaceri, pentru ca si aici ca peste tot, vei gasi tot soiul de oameni din diferite paturi sociale. As crede ca in randul femeilor barfa exista ca oriunde, asa cum mi s-a intamplat mie chiar in prima zi sa observ cum patru egiptence se holbau pur si simplu la modelul de abaye purtat de mine, considerat in conceptia lor prea „fancy”, prea „de Dubai”, prea modern pentru o tara islamica probabil. O alta femeie varstnica a considerat ca privindu-ma chioras si scotand un sunet dezaprobator (chit ca eram alaturi de sotul meu), ma va face sa imi revizuiesc atitudinea in privinta modei arabesti. Totusi hainele arabesti moderne exista iar fetele tinere le poarta, totul tine de personalitatea fiecareia. Sunt femei cochete cu duiumul, atat saudite cat si expate, as zice ca daca stii regulile societatii in care alegi sa traiesti, regatul saudit iti poate oferi acea parte glamuroasa a vietii, daca asta iti doresti. As exagera sa spun ca stilul de viata este atat de deschis precum in Dubai, dar Dubaiul din punctul meu de vedere si-a cam pierdut din esenta de „arabian lifestyle”, sufocat fiind de expatii europeni, americani si din alte colturi ale planetei. Iar cultura araba este atat de fascinanta incat amestecarea cu obiceiurile vestice ar forma un cocktail de care personal nu sunt atrasa. Sunt genul care gandeste ca in Europa trebuie sa traiesti ca un european, iar in tarile arabe ca oamenii locului.

Back to Arabia

6 gânduri despre „Intoarcere in regatul dintre nisipuri…

  1. Gandesti intelept draga mea, asa e corect sa respectam locul si oamenii pe unde ne poarta viata si atunci putem fi fericiti pentru ca oriunde ne vom afla D-zeu este mereu cu noi si asta este cea mai mare fericire.

  2. Sunt de acord cu cele scrise de tine.Eu trăiesc în Italia. In aceasta țară sunt foarte multe persoane din orient.Ei trăiesc intr-o societate europeana dar își păstrează obiceiurile.Este frumos acest mixt de culturi puse laolaltă ador diversitatea.Am amici din multe tari arabe si cred ca au o cultura extraordinara, dar am observat ca oricât de pregătiți ar fi, toți au un fix anume(ma refer la partea masculina),poate iți dai despre ce vorbesc Chiar este prevazut în cultura lor, ca bărbatul are drepturi depline asupra consoartei sale? Drept sa-ti spun mie mi se pare un pic exagerat acest lucru.

Lasă un răspuns

