Popas in India la un Masala Chai

Ca strabBeautiful Bhopa woman drinking masala chai (tea), Rajasthan, Indatem Orientul in lung sau in lat, peste tot vom gasi ceaiul drept dovada de ospitalitate si prietenie. Astazi revenim dupa o perioada de pauza pe fascinantul taram indian, acolo unde cele mai aromate mirodenii isi spun povesti cot la cot cu frunzele de ceai. Cine nu a auzit de Masala Chai, ceaiul indian? Poate nu suntem noi romanii cel mai atasat popor de ceasca de ceai, insa macar impinsi de la spate de cate o raceala si to mai bem cate unul. Ceaiul indian insa intra la categoria „pleasures”, se cere savurat si „garnisit” cu povesti orientale. Pentru cine nu stie, ceaiul indian face parte din categoria de ceaiuri negre si asta pentru ca metoda sa de imagespreparare ii da aceasta culoare. Frunzele sunt lasate sa se oxideze natural iar apoi sunt puse la uscat pentru o perioada indelungata de timp. Comparativ cu alte tipuri de ceai, este cunoscut faptul ca ceaiul indian are un procent ridicat de cofeina, insa nu atat de mare precum cafeaua. De aceea este recomandat sa se prepare cu lapte, aceasta imbinare lasand sa iasa in evidenta aroma aparte dezvoltata de tipurile de condimente aflate in compozitia sa. Modalitatea de preparare nu difera de cea a unui ceai obisnuit, abia la urma stropul de lapte fiind necesar. Pentru prepararea unei cani medii este nevoie doar de o lingurita de ceai indian. Trebuie tinut cont ca acest gen de ceai este amarui, orientalii avand obiceiul sa il indulceasca mai mult decat europenii atunci cand il beau.

Arome de pe Gange

4 gânduri despre „Popas in India la un Masala Chai

  1. Adevarat este. In tinerete cand mergeam la Moscova la rudele sotului am observat ca majoritatea moscovitilor cumparau din diversitatea ceaiurilor care se gaseau in magazinele lor pe cel indian. Am intrebat de ce si mi-au raspuns ca este cel mai aromat. Nu sunt o iubitoare de ceai dar in copilarie am baut si eu ceai cu lapte ca sa-i mai ia din tarie eu fiind destul de energica ( un baietoi) 😀 Metoda bautului de ceai cu lapte exista si la englezi probabil din aceleasi motive.

  2. Simt ca imi lasa gura apa. In consecinta cred ca am sa merg sa imi prepar un mate sau preferatul meu, un amestec de ceaiuri verzi Green Sencha, China Bancha si Japanese Kukicha, amestecat cu seminte de susan, muguri de bambus, fructe Schizandra, ghimbir, arome si petale trandafiri si apoi revin sa imi spui povestesti din cele 1001 de nopti arabe… 🙂

Lasă un răspuns

