Sheer Pira, desert din Afghanistan

Apa de trandafiri este un ingredient popular in prepararea dulciurilor orientale, mai cu seama in Turcia. Astazi i6217_8-sheer-piransa incercam Sheer Pira, un desert cunoscut in Afghanistan, la prepararea caruia de asemenea folosim apa de trandafiri si care se poate pregati destul de simplu.

De ce avem nevoie: 440 g (2 cesti) zahar, 500 ml (2 cesti) apa, 440 g (4 cesti) de lapte praf integral, 1 lingura  cardamon, 1 lingura apa de trandafiri, 125 g (1 cana) nuci tocate, 1 lingura fistic.

Cum se face: Punem zaharul si apa intr-o cratita la foc mic si amestecam pana se dizolva zaharul. Fierbem la foc mic timp de 10-15 minute, pana se formeaza un sirop gros, si indepartam inainte de a prinde culoare. Combinam laptele praf, cardamonul, apa de trandafiri si nucile intr-un castron, dupa care turnam siropul fierbine si amestecam energic. Turnam compozitia intr-o tava, peste care presaram fistic taiat felii. Asteptam 30 de minute sa se raceasca, dupa care taiem in romburi sau patrate pentru a servi.

Delicii de pretutindeni

 

16 gânduri despre „Sheer Pira, desert din Afghanistan

  1. F. bun trebuie sa fie acest dulce. Daca privesc imaginea prezentarii lui ma duce gandul la alvita pe care o bateam cand eram copil la lasata secului. Poate am sa o pregatesc sa vad desi la consistenta cred ca este ca nuga. Multumesc pentru retata, pupici.

  2. Buna,cred ca este un deliciu, grozav,aromat,delicat… adica: deliciu! :P: .
    Mi-ai facut pofta!
    Zilele astea am facut si eu dulceata de trandafiri , sirop de trandafiri,precum si otet,pentru ca este bun la reumatism,dar acesta este inca la macerat! Din dulceata am dat si am facut cu clatite,deja… deci am gustat,iar siropul este deja pe sfarsite..
    Multumesc pentru aceste minunate retete!
    Pup!

    • Bun gasit, draga Anita! Ma bucur ca-ti place reteta si sper sa o incerci! Dupa cele enumerate, cred ca esti o maestra in ale gatitului, deci acest dulce nu-ti va lua prea mult timp sa-l pregatesti. Pupici!😀

  3. Buna seara,draga mea,se pare ca nu esti acasa. Sa stii ca am luat reteta si am dus-o la mine,sper sa nu te supere. Sa-mi comunici. Astept si alte delicii. Noapte buna!Pup!

Lasă un răspuns

