Libia gastronomica- Haraymi!

Astazi aruncam un ochi la vecinii vestici ai Egiptului si gasim o reteta savuroasa mai ales pentru cei care iubesc Plate of Ricepestele. Haraymi este un fel de mancare cunoscut in Libia si nu implica un grad de dificultate prea mare.

Ingrediente: 4 fileuri de peste (aproximativ 120g fiecare)

Pentru sosul marinat: 1/2 lingurita de sare, 1 catel de usturoi tocat fin, 1/2 lingurita de chimen, sucul de la o lamaie,1/2 lingurita ardei iute fin tocat

Pentru sos: 1 ceapa feliata, 3 catei de usturoi tocat, 3 linguri piure de rosii, 100ml passata (suc de rosii). 100ml apa, 1 lingurita de chimen, sare si piper negru dupa gust, ulei pentru prajit

Modalitate de preparare: Se amesteca sucul de lamaie, sarea, chimenul si usturoiul si ardeiul, dupa care in aceasta compozitie  punem la marinat pestele. Adaugam uleiul in tigaie si asteptam sa se incinga. Prajim ceapa si usturoiul pana se rumenesc usor, apoi adaugam piureul si sucul de rosii. Lasam pe foc vreme de 5 minute, punand sare si piper (dupa gust), chimenul si apa. Gatim amestecul 10 minute, dupa care adaugam pestele marinat si-l lasam la fiert timp de 15 minute. Cand observam ca pestele se desprinde cu usurinta de cutit, iar sosul s-a ingrosat, indepartam tigaia de pe foc. Servim cald pe un pat de orez.

Savoare libiana

6 gânduri despre „Libia gastronomica- Haraymi!

  1. Wow ce papa bun. Ador pestele. Voi proba si eu reteta , mi-a starnit curiozitatea cum o fi cu chimenul. Eu il folosesc doar la traditionala supa ardeleneasca. Multumesc , pupici.

  2. Si eu ador pestele mai ales ca astazi fiind miercuri si zi de post,a fost dezlegare la peste la noi,si am mancat si afumat,si prajit,dar si marinata..ciorba si saramura nu am mai reusit !
    Eu fac marinata cu otet,foi de dafin,piper negru boabe,putina sare si eventual un catel de usturoi… In ea fierb putin pestele, prajit in prealabil…e minunata! Asa cu chimen nu am facut,dar cred ca ii da o aroma deosebita si cu siguranta am sa incerc!Pup!

Lasă un răspuns

