Pranz traditional afghan- Quabili Pallow!

Putine se stiu despre cultura si bucataria afghana. Desi nu atat de faimoase, retetele afghane impresioneaza placut prin arome, culoare si autenticitate. Quabili Pallow este o mancare traditionala din Afghanistan care imbina cu succes carnea de miel cu orezul si stafidele. Cum se face, aflam chiar aici:

Ingrediente:

3 cesti de orez, carne de miel (sau alt fel de carne), 1 ceapa medie tocata, 1 cana morcovi tocati, 1 cana stafide, ulei, sare, piper, colorant maro alimentar (cu exceptia cazului in care utilizam orez brun).

Cum se face:

Se inmoaie orezul si se pune deoparte (ladaugam putina sare in apa). Taiem carnea, daca este necesar. Gatim ceapa tocata in ulei pana cand incepe sa capete usor o culoare aurie. Adaugam carnea, sarea, piperul, si (optional) curcuma pulbere. Turnam o ceasca de apa si acoperim, dupa care lasam la fiert. Cand carnea este gata, pastram supa ramasa, pentru a o folosi mai tarziu. Morcovii tocati ii gatim in ulei pana devin fragezi, la fel si stafidele, pana se inmoaie, dupa care indepartam tigaia de pe foc. Fierbem orezul si cand este gata, se scurge de apa. In supa pastrata adaugam colorantul alimentar brun. Intr-o oala punem ulei, un pic e apa si jumate din orezul gatit. Apoi punem o parte din supa peste orez, amestecam si adaugam carnea. Peste aceasta punem restul de orez si supa, morcovii si stafidele. Tinem acoperit caeva minute pentru ca aburul sa patrunda in orez, dupa care putem servi.

Arome de prin lume adunate

8 gânduri despre „Pranz traditional afghan- Quabili Pallow!

  1. Cred ca mi-ar placea si mie acest fel de mancare…seamana cu pilaful nostru numai ca este amestecat cu alt fel de ingrediente care se pare ca-i dau aroma si savoarea deosebita!? O zi buna si pofta mare !

  2. Imi place carnea de miel,dar aici la noi, si tu o stii f bine,se mananca numai in primavara si de regula de Sfanta sarbatoare a Pastelui!
    Multumesc pentru interesantele,unicile si apetisantele,banuiesc,doar,retete afghane!?

  3. Interesant acest pilaf cu carne de miel. Nu stiu ce este curcuma. Orez brun gasim si aici asa ca nu este nevoie de colorant. Eu nu prea ma omor cu orezul dar cand si cand mai fac . Eu fac acest orez cu stafide atunci cand fac sarmale de post. Cel mai mult imi plac asa desi mai sunt si alte retete pentru sarmalele de post eu doar pe aceasta cu stafide o prefer. Asa am apucat sa mananc in familie si chiar daca am incercat si pe cele cu pasat sau cu ciuperci sau cu orez simplu in care se adauga morcov eu le prefer pe cele cu stafide. Carnea de miel este f. gustoasa dar eu cel putin o gust doar la sarbatoarea Pastelui pentru ca nu am voie dar am in obisnuinta sa mananc primavara si toamna carne de berbec. Am sansa sa am un magazin de carne al unor sirieni chiar f. aproape de casa mea si de aceea profit. La noi in macelarii doar cand vine marea sarbatoare se aduce miel si berbec pentru ca nu prea mananca romanii nostri si merge mult la export. Se mai gaseste la tarani dar nu prea am incredere asa ca daca tot m-a fericit D-zeu cu acest magazin cumpar de acolo mai ales ca este f. curat, nu miroase si e si f. frumos prezentata.

  4. Draga mea, curcuma (turmericul) este o planta asiatica, asemanatoare ghimbirului, dar cu miros mai puternic si mai picant. Eu aici am mai mancat carne de miel insa nu prea des, pentru ca asa am obisnuit de mica, atunci cand doar de Pasti bunicul meu pregatea miel. Mai des consum pui, peste si vita. Te pup si iti doresc o zi frumoasa! 😀

Lasă un răspuns

