Dulciurile Persiei: Sholeh Zard!

Sholeh Zard isi merita cu prisosinta numele de regina budincilor persane. Usor de preparat, aromat, desertul ii sholecucereste cu usurinta chiar si pe cei mai putin familiari cu dulciurile orientale. Pasii de urmat ii avem aici.

De ce avem nevoie: 2 cani de orez (cu boabe mici sau mijlocii de preferinta),  aproximativ 8 cani de apa, 4 cani de zahar, 1 lingurita sofran, colorant alimentar galben, 1/4 ceasca de ulei (sau unt topit), 1/4 ceasca apa de trandafir, scortisoara, 1/4 ceasca migdale, fistic tocat.

Cum se face: Orezul il clatim de cateva ori, dupa care impreuna cu 8 pahare de apa il punem la fiert. Ocazional, indepartam spuma care se formeza la suprafata, in timpul fierberii. Dupa aproximativ 20- 35 de minute, adaugam zaharul, amestecand constant, pana cand amestecul devine usor ingrosat. Dupa alte 20- 25 de minute, dizolvam sofranul in apa fierbinte, dupa care il adaugam in oala. ( Pentru o culoare galben intens se dizolva alaturi de sofran si o lingura de colorant alimentar). Peste orez se adauga o lingura de unt topit sau ulei, urmat de apa de trandafir. In acest moment Sholeh Zard este aproape gata, insa nu incetam a amesteca la foc mediu. Cand amestecul devine gros, punem migdalele. Continutul vasului il turnam intr-un castron pentru a se raci. Pentru decor folosim scortisoara, fistic si migdale. Aceasta budinca se poate pastra excelent in frigider si pentru zilele urmatoare.

Simfonia migdalelor

12 gânduri despre „Dulciurile Persiei: Sholeh Zard!

  1. Buna dmineata!
    In aceasta dimineata am facut lapte cu gris si cu dulceata de coacaze…ca ornament!Eu as fi vrut sa le fac orez cu lapte dar nu au mai preferat!? :P:
    Desertul,dulcele tau,imi amineteste de orezul pe care il fac cei dintr-o comuna mai la nord de orasul meu….Eu nu am mancat asa ceva decat in casa si ca pilaf,ori ca orez cu lapte!? si sa ma explic:
    Aici ,ele,gospodinele fac orezul dulce si ingalbenit cu sofran,pun coaja de lamaie,ulei si nu unt,dar este ff dulce.,deci indulcit mult :P:❓ ..si mi-au spus ca reteta este de la moldovenii de peste Prut!?.adica este ceva asemanator dulcelui tau,doar ca nu se foloseste apa de trandafri,migdale….si nu este considerat un desert ci un fel doi,alaturi de friptura!? :P: ” cate bordeie atatea obiceie”..cum se spune pe la noi!? :P:
    O zi buna cu multumiri!

  2. Un desert foarte bun. Si eu folosesc sofranul. Aceasta budinca este pe gustul meu pentru ca este f. dulce , mie ce-i dulce imi place sa fie dulce nu cu jumatate de masura😀 Multumesc pentru reteta in viitor poate ca voi avea sansa sa o fac si eu pentru nepotelul meu drag.

Lasă un răspuns

