Omul si divinitatea, in arta orientala

Daca femeia, dansul si cantecul sunt temele pe care de cele mai multe ori le regasim in lucrarile pictorilor After_PrayerPrayer_in_the_Mosqueorientalisti, trebuie stiut ca acestia au abordat si teme sensibile precum religia, incercand sa surprinda prin culoare si pensula evlavia si incarcatura emotionala dintre credincios si divinitate. Rugaciunea musulmana a fost si este parte din cotidianul tarilor orientale, fapt ce nu putea fi trecut cu vederea de ochiul fin al artistului fascinat de toate aspectele acestei societati. Rudolph Ernst: „Rugaciunea in moschee”, „Dupa rugaciune”.

Vreme pentru cuget


4 gânduri despre „Omul si divinitatea, in arta orientala

  1. Este firesc ca pensula artistului sa cuprinda si relatia om-Dumnezeu. Nimic nu facem in viata fara D-zeu. Fiecare a surprins pe panza lui modele de imaginatie in acest sens.Adevarul este ca musulmanii se roaga mai mult si cu mai multa evlavie decat restul, cel putin asa am constatat eu. Am niste cumetri la Medgidia si locuiesc langa o sinagoga. Cand sunt in vizita la ei trebuie sa spun ca am senzatia ca ma aflu in Orient. De 5 ori am numarat chemarea la rugaciune. si priveam cum toti lasau ceea ce faceau probabil in acel moment si se indreptau la ora de rugaciune. La noi crestinii de multe ori nici nu ne mai gandim peste zi sa ne rugam, poate nici macar rugaciunile de dimineata si seara nu le fac unii dar se bat cu caramida-n piept cat de credinciosi sunt. Alta lume alte sensuri si constiinte.

    • Oooh ce frumos!😀 Eu nu am fost niciodata in Medgidia! Cum este acolo? Si cumetrii sunt 100 % romani sau de origine tatara ori turca? Cred ca indiferent de religie, omul are datoria de a-i multumi zilnic lui Dumnezeu pentru tot ceea ce primeste-n viata.

Lasă un răspuns

