Cafea in stil saudit!

Cand facem referire la cafeaua arabeasca nu putem trece cu vederea stilul saudit, oamenii de pe pamantul Meecai si al Medinei fiind maestri in prepararea acesteia. Astazi, in bucataria Orientului, ne rasfatam cu o cafea ca-n Arabia Saudita, un mod perfect de a incepe ziua in forma.

Ingrediente: 3 cesti de apa, 2 linguri cafea Arabica, 3 linguri cardamom macinat, 1/4 lingurita sofran, zahar (optional).

Mod de preparare: Intr-o oala medie punem 3 cesti de apa si dam in clocot. Adaugam cafeaua si fierbem la foc mic. Oprim focul dupa 5 minte si lasam cafeaua sa se limpezeasca. Turnam cafeaua intr-un fierbator, in care adaugam cardamom si sofran. Fierbem inca o data inainte de a servi. Indulcim cu zahar dupa preferinte, intrucat cafeaua arabeasca se bea atat amara cat si foarte dulce.

Cescuta cu mirodenii

18 gânduri despre „Cafea in stil saudit!

  1. Buna dimineata!
    Stiam eu ca venind in vizita atat de matinal, e ora cand eu de obicei imi beau cafeaua diminetii, gasesc la tine ceva minunat!?Asa ca imi incep aceasta zi de joi cu o cafea cu cardamon si sofran pe care o beau cu multa placere ,cu gandul la tine, si cu speranta ca ziua iti va aduce tot ce meriti!
    Nu este greu de facut, si se poate face si aici la mine ,avand toate ingredientele pe care le foloseste bucataria din Arabia Saudita….
    :P: Inchid ochii si-mi imaginez ca sunt chiar langa tine…:?: ..se pare ca-i simt si mirosul,aroma,, :P: , e de la cea a mea care imi sta alaturi si ma insoteste in vizitele pe la fiecare! ❓ :D: Am chef de glume si inca nu s-a luminat afara !? ori sunt sub imperiul viselor avute in noaptea ce tocmai trece!? :P: …ca de „altceva” nu cred ca poate fi vorba!? :P:. Cu imbratisari dragi din departari…❓

    • Buna dimineata draga mea Anita! La cat de frumos ma intampini este imposibil ca dimineata sa nu fie una minunata!😀 Pai chiar era timpul pentru o cafeluta cu cardamon, nu-i asa???😀😀😀 Este foarte bine ca ai o dispozitie buna, asa iti doresc mereu, numai zambete!!! Te imbratisez cu drag! Pupici!😀😀😀

  2. Multumesc pentru imbietoarea cafea saudita draga mea. Eu o beau cu zahar, nu-mi place sa fie amara. Am baut in tinerete multa cafea fara zahar si mi s-a slabit inima, asa mi-a spus doctorul ca o lingurita de zahar ajuta inima cand beau cafeaua , sa nu mai fac greseli ca nu de la o lingurita de zahar se ingrasa omul, ha, ha, ha. Acum m-am linistit nu mai conteaza dar m-am obisnuit cu ea dulce si fara nimic adaugat.

    • Cu placere draga mea!😀 Asa este, grija mare la cafea, nu este bine sa o bei prea tare, mai ales daca ai probleme cu inima!😦 Si mie mi s-a parut ca nu prea am aer intr-o dimineata cand am incercat o cafea produsa in Siria, dar pe care cred ca am preparat-o destul de tare, si pe moment nu mi-am dat seama. Si acum am din pachet, dar ma mai gandesc daca sa fac din ea sau nu.

  3. Bună dimineața draga mea, mai este cafea și pentru mine ? Sunt o mare,pătimașă și pe veci devotată cafelei,am încercat toate(sau aproape toate)sortimentele găsite pe piața noastră,am încercat și ceai,autohton sau din țări exotice…nimic nu se compară cu licoarea pe care o sorbim cu mare plăcere zi de zi ! Nu, n-am băut chiar din toate soiurile,cea cu cardamon am ratat-o,dar o *beau*împreună cu tine, acum….O îmbrățișare prietenească cu aromă de cafea !

  4. Toate femeile din fam. noastra au fost bautoare de cafea, dar in cantitati rezonabile.Am depasit faza cu cafeaua …vieneza pe care o procuram greu.N-am baut cafea cu mirodeniile specificate de dvs, dar niciodata nu e prea tarziu Miltumesc pentru reteta ,o sa incerc!

    • Ma bucur ca-ti place!🙂 Cardamonul este un condiment din familia ghimbirului, popular in zone precum India, Sri Lanka si Sudul Asiei. Este folosit adesea la prepararea cafelei in Arabia Saudita, Bahrain sau Emirate. Exista si un gen de biscuiti cu cardamon foarte gustosi!

Lasă un răspuns

