„Bande abru”, secretul sprancenelor perfecte

image.phpNu de putine ori ne izbim de dureroasa experienta a pensatului  sprancenelor. De multe ori firele sunt prea rebele, sau, de ce nu, putem avea si ghinionul de a fi „norocoasele” posesoare ale vreunei pensete de doi lei. Totusi, in Orient, femeile folosesc inca din Antichitate o alta metoda de indepartare a firelor de par, care nu necesita bani aruncati prin saloane si nici pensete magice. Este vorba despre pensatul „cu ata” sau „bande abru” („abru”- spranceana, „band”- fir), o procedura folosita de femeile vechii Persii, care si astazi este folosita cu succes in tarile orientale. In Persia antica, prima pensare de acest gen marca trecerea de la statutul de copil la cel de femeie, acest lucru intamplandu-se de regula, in cadrul evenimentelor speciale, precum nunta. Tehnica de pensare cu ajutorul atei s-a raspandit apoi atat in tarile arabe, India cat si in cele mai indepartate colturi ale Orientului, devenind un obicei si al barbatilor.

Cum ne pensam „cu ata” ?

pensatMetoda nu este una greoaie, insa este nevoie de rabdare si practica pentru a capata indeletnicirea necesara unui rezultat de succes. Firul de ata se infasoara multiplu, incat sa formeze un lasou care va smulge firele nedorite. Avantajul pensatului cu ata este ca se pot inlatura dintr-o singura miscare un rand intreg de fire, creand o linie mai dreapta decat in cazul pensatului normal. Este indicat persoanelor cu ten sensibil, deoarece nu traumatizeaza pielea aproape deloc si nici nu inroseste porii.

Reguli inainte de a incepe:

– mainile trebuie sa fie curate

–  zona se tamponeaza cu o solutie astringenta, pentru efectul de racorire si reducerea posibilei dureri

– sprincenele se netezesc cu firul pentru a vedea ce trebuie smuls cu exactitate

– se tunde zona superioara unde au crescut prea mult

Reguli de dupa pensare:

– se foloseste o lotiune calmanta pe zona pensata pentru catifelarea pielii

– se evita expunerea la caldura dupa pensat in perioada imediat urmatoare

– exfolierea pentru indepartarea celulelor moarte si cresterea firelor de par sub piele se face la o zi dupa pensare.

Ancient beauty

14 gânduri despre „„Bande abru”, secretul sprancenelor perfecte

  1. Interesanta metoda de pensare. Pacat ca in Europa nu a ajuns , ar fi fost mai putin traumatizate femeile ce se ingrijesc .Este o arta si acest pensat pentru ca de multe ori daca ajungi pe mana uneia care nu se pricepe aproape ca-ti schimba infatisarea. A fost o moda cu multi ani in urma, eram tanara pe atunci cand se purta indepartarea completa a sprancenelor si se conturau cu creionul. Mi s-a parut cea mai urata treaba si fara folos. Asta probabil ca a venit ea de la vreo vedeta care suferea de madaroza si era singura solutie pana tratamentul sa-si faca efectul , daca se mai putea trata, inlocuia lipsa sprancenelor cu o trasura din creion la culoarea parului.

  2. Da, foarte interesantă metodă,dar îți trebuie o mare dexteritate și exercițiu pentru o *pensare *precisă .Pentru mine este foarte simplu(dar și neplăcut estetic) pentru că am sprâncenele rare și nici nu cresc prea repede…Mi-am dorit mereu niște sprâncene arcuite,frumos conturate, dar am avut parte de fire deschise la culoare iar metoda retușării cu creion mi-a displăcut total….

  3. Priveste si partea buna a lucrurilor, faptul ca avandu-le rare te lupti mai putin cu firele de par. Dar totusi iti recomand un creion de culoare apropiata sprancenelor tale. Daca il alegi pe cel potrivit, o sa ai rezultate multumitoare.

  4. Da,interesanta metoda, originala,nemaiauzita chiar! si care are darul de a ma intoarce in timp….❓
    Imi aduc aminte de anii cand copil fiind,am prins penseta mamei mele, si mi-am smuls un petec dintr-o spranceana,exact pe mijloc,iar biata mama cu lacrimi in ochi de ras,plans si pentru ca se simtea vinovata ca lasase penseta la indemana mea, care am fost o mare curioasa din fire ?! :P: ..ma dadea cand plecam dimineata la scoala cu funingine,ca era pata mare si alba…apoi au crescut sprancenele mele…. si am scapat de rusinea asta!? :P:
    Eu folosesc,penseta,obisnuita penseta,iar metoda mi se pare cam greoaie.. trebuie sa ai o anume dexteritate ca sa poti face asa ceva si corect!? :P:

    • Offf imi imaginez ce „supriza” a avut mama ta cand si-a vazut fetita cu noua infatisare😀😀😀, dar te inteleg perfect, si eu eram maestra in a face astfel de nazbatii!😀 Da, si eu tot penseta o folosesc, insa, ciudat, nu mi s-a parut prea greu cand am vazut cum fac ele, desi nu neg ca iti trebuie si ceva experienta.

  5. …dar si fara prea mare durere??? nu??? :P: Apoi,omul cat traieste mai invata si din nevoile si experienta altora… ?! :P:
    Tu ce faci,ai baut cafeaua ca de cateva zile nu te vad!? :P: Imbratisari calde,prietenesti!

    • Am inteles ca metoda aceasta orientala este mai putin dureroasa decat cea obisnuita, insa eu nu am optat pentru ea. Asta pentru ca ma pensez singura, dupa modul obisnuit, iar pentru a obtine forma dorita folosesc un creion special apropiat de culoarea sprancenelor. Asta pentru ca nu imi surade nici tatuarea lor. Eu acum sunt la un nescafe, desi este destul de tarziu pentru asta. Te pupic, sper sa fii pe aici!😀

  6. Draga mea,Beta,eu nu vad o trauma in a te pensa!? Stii tu ce se spune,cum ca,baba sufera la frumusete!? :P:
    Asa ca pentru a fi frumoasa,o femeie,e in stare de orice;pe langa ce vedem pe la televizor,noi,am fost mici nestiuoare!? :P: O zi buna !

    • Uite ca iti raspund tot eu, asta pentru ca mi-ai amintit de ce vedem la TV. Unele intrec orice masura apeland la chirurgia plastica, si chiar citeam un articol ieri pe tema aceasta, cum excesul de operatii estetice te pot transforma intr-un monstru. Eu sunt adepta cremelor si tratamentelor naturiste, dar fiecare e liber sa faca ce doreste.

Lasă un răspuns

