D’ale Sheherezadei…serbet de trandafiri

Mie serbetul imi aduce aminte de copilarie, de vacantele de vara, cand nu-mi trebuia mai mult de o p20Sherbetinghititura rozalie de serbet si o cana cu apa rece, ca sa pot zambi. Totusi, daca ar fi sa privim un pic mai departe, se pare ca serbetul nu isi are originile in satele bunicilor, nici macar in Romania. Turcii se desfatau cu acest desert cu mult timp inaintea noastra. Si cum cel de trandafiri are o aroma aparte, nu ne ramane decat sa vedem cum se face:

De ce avem nevoie:

250 g flori de trandafiri pentru dulceata, 1 kg zahar, un varf de cutit sare de lamaie, 1/2 lamaie.

Cum preparam:

Alegem petalele din trandafiri avand grija sa indepartam partea alba de la baza cu o forfecuta. Ne trebuieindex 200 g de petale curatate pe care le cernem intr-o sita pentru a le curata de polen. Intr-un vas adaugam petalele pe care le fierbem cu 1 litru de apa, la foc iute. Acoperim vasul si asteptam 25- 30 minute sa fiarba, pana cand petalele isi pierd culoarea. Luam vasul de pe foc si punem zeama de la 1/2 lamaie, dupa care asteptam sa se raceasca. O data ce s-a racit, strecuram printr-un tifon dublu. Zaharul se aseaza in vas, dupa care se adauga trei pahare cu apa limpede in care au fiert petalele de trandafir. Amestecam bine, avand grija ca tot zaharul sa se dizolve. Intoarcem vasul pe foc iute, indepartand spuma care se formeaza. In timpul fierberii, luam doua linguri din sirop intr-o cana si adaugam un varf de cutit sare de lamaie, amestecand pana la dizolvarea completa. Daca deasupra au inceput sa se formeze bule, incercam siropul, iar daca este bine legat, luam vasul de pe foc, asteptand sa se mai raceasca. Cand este caldut inca, incepem sa frecam compozitia, pana isi schimba culoarea, adaugand si siropul in care am dizolvat sarea de lamaie. Acest sirop da un gust placut si o culoare frumoasa serbetului. Un desert care cu siguranta trezeste in noi amintirile din casa bunicilor.

Gustul copilariei

14 gânduri despre “D’ale Sheherezadei…serbet de trandafiri


  1. Buna dimineata! Astazi in zi de mare sarbatoare la noi,de Sf Ion…. am venit inainte de a pleca la biserica sa bem cafeaua impreuna si sa-ti spun ,buna dimineata!
    La mine ninge usor,peste tot este alb,frumos, ca in poveste!
    Imi place serbetul si mie imi aduce aminte de anii copilariei mele,cand ne vizitam si singura delicatesa cu care intampinam prietenele si musafirii in casa era un pahar cu apa rece iar in el o lingurita generoasa de serbet.
    Pe atunci se gasea in comert,serbet ,din toate felurile:kamaie,trandafir,menta,cacao,cafea,portocale,zmeura,visine… si culorile…acum am mai vazut,dar nu mai este ce era odata! Mie imi place tare mult,iar daca reteta ta este mai usoara,ca de placuta si delicioasa nu ma indoiesc am sa o copii si eu si sa o fac!?
    La multi ani,Ioanelor si Ionilor…oriunde ati fi!
    Sa fiti iubiti si binecuvantati!

  2. Multumesc pentru reteta draga mea. M-ai facut nostalgica. Mi-am amintit de copilarie, nu am mai servit serbet de cand eram copilNu ma incumet sa fac in casa deoarece frecatul acela cere multa putere a mainilor , eu nu o mai am. Cred ca putem gasi de cumparat pe la magazinele patronate de turci, avem destui in tara care si-au deschis tot felul de afaceri. Pupici.

Lasă un răspuns

