Halawa, procedeu arabesc de epilare

img004Ca sa fim occidentali, botezam metoda de indepartare a parului cu zahar „body sugaring”, dar in tarile arabe are un alt nume: halawa. Si este o procedura veche de cand lumea. Potrivit documentelor istorice, se pare ca inca din vechile civilizati, regii Orientului, precum mesopotamienii, egiptenii sau chiar grecii, aveau alergie la femeia „cu mustata”, cerand urmaselor Evei sa fie cat mai curate si fine in momentele de tandreturi. Hieroglifele egiptene vorbesc despre sclavele faraonilor, cum erau obligate sa-si indeparteze parul de pe trup, altfel considerandu-se a fi murdare. Se stie ca acestia erau iscusiti in cosmetica, deci nu mira prea mult ca au descoperit zaharul ca indexmetoda eficace de indepartare a parului de pe corp. Nici haremul turcesc in vremea Imperiului Otoman nu era strain de metoda epilarii cu zahar, considerata o arta, si care, transmisa din generatie in generatie, se practica si astazi. Se considera a fi o metoda sigura si naturala, caci, comparativ cu ceara, se poate aplica la temperatura corpului, fara ca pielea sa sufere arsuri sau sa fie ranita de chimicale. La epilarea cu halawa se recurge si in zilele noastre, femeile care locuiesc in tari arabe avand atat optiunea de a merge la salon, cat si de a chema acasa o experta in aceasta procedura.

Din secretele Evei

21 de gânduri despre „Halawa, procedeu arabesc de epilare

  1. buna dimineata ! MIHAELA
    interesanta aceasta procedura cu zahar si halva ,nu stiam ,eu am auzit de ceara si atat ,eu nu m-am epilat in viata mea si nici nu cred ca as face asa ceva ,ptr. ca ,consider ca acolo unde epilezi va creste si mai mult s mai des parul si ar fi mai urat aspectul pielii 😀

  2. din cate am mai auzit cica tot mai buna este metoda cu ceara ca are un randament mai bun si daca firul de par este mai riguros trebuie repetata operatiunea ,este destul de neplacut as spune eu si cred ca este si putin dureros ,eu nu m-am pensar niciodata ,dar sa ma epilez,este mult mai frumos sa fi cum te-a lasat mama natura😀

  3. Din timpuri stravechi femeile au fost cochete si au gasit metode de infrumusetare. Ingrijirea corporala este o porunca pentru femei. Nu neaparat pentru a se face placute cat pentru ele insele in primul rand. Acolo unde natura a dat prea mult suntem obligate sa retusam. 😀😀 😀

  4. @”aveau alergie la femeia “cu mustata”, – help, quelle horreur!!!😀 Se zice ca ne „tragem” din maimute, da’ totusi si orisicât…🙂
    – – –
    Mihaela, la noi exista de ani epilarea cu ceara rece(la temperatura corpului), sub forma de benzi de 15-20cms, ceara calda nu se mai foloseste de multi ani…🙂 Mustata(LOL!) n-am avut niciodata, cât despre restu'(sic!), am optat pentru epilarea electrica sau/si ceara „temperata”…🙂

    • Daca pana si hieroglifele arata ca sclavele faraonilor erau obligate sa se epileze, cred si eu ca aveau alergie!😀😀😀 Da, stiu acele benzi de ceara, sunt o optiune. Epilarea electrica este iarasi o solutie, chiar si cea cu laser.

  5. Congratulations!
    You are nominated for this award My list of nominees was not difficult to build, because all the people who appreciate unusual – all my followers, filled with fantastic spirit – and they certainly deserve the award. Due to the specific topics and methods of the processing, the inimitable and very meaningful and inspiring words, images, therefore because of its wonderful virtues which we processed every day some new content and more beautiful thanks to everyone to enjoy content on my blog the way you want it most of this times in this very lovely award nominated following my friends

  6. Good night!
    Am ajuns tarziu pe la tine, dar nu pot sa ma culc pana ce nu-ti urez cele cuvenite… astazi am fost ocupata si acum pe seara am intrat pe blog!
    O noapte cu liniste ,pace si caldura sufleteasca! Visele sa fie la fel de minunate! Pup!

  7. mai putin ma pricep la cum se indeparteaza parul din zonele in care nu este dorit… nici nu vreau sa invat prea mult…
    stiu doar un fapt… ca… la fete… doar pe cap imi place sa aiba par vizibil… atat…

  8. Se foloseste metoda „imbunatatita” in multe saloane bine cotate din Ro. Dar inainte de asta , cosmeticiana trebuie sa faca un mic curs si sa invete exact la ce temperatura se incalzeste, cum se aplica, prin ce miscari se ia
    Cosmeticiana mea , a aplicat procedeul pe mine dupa ce-l testase doar de 3-4 ori. Am crezut ca innebunesc de durere :)))) Si asta tinand cont ca ma epilez mereu inghinal, mda brazilian waxing. Dupa juma de minut care mi s-a parut taaare lung, deja imi amortisera nervii asa ca s-.a mai diminuat durerea :))

Lasă un răspuns

