Amintiri din negura vremii…podoabe faraonice

dfsghffgdCa un trandafir pastrat in pagini de carte, asa sunt  sunt pretuite si podoabele de inspiratie faraonica, pe care bijutierii le mai mestesugesc si astazi, constienti de bogatia culturala mostenita. Ne gandim la Egiptul Antic si nu ne putem abtine sa nu ne intrebam cum isi impodobeau trupul si grumajii reginele dinastiilor faraonice, doamnele supreme ale puterii. Multe dintre podoabele liderilor Antichitatii au ramas neatinse de trecerea vremii, parca oferite suvenir erei moderne, altele au fost mestesugite in zilele noastre, cu migala, de catre priceputi slefuitori de aur, argint si topaze. Un lucru este sigur. Daca pasim in Tara lui Ramses, podoabele egiptene nu dezamagesc, si este imposibil sa nu ne dorim macar una in caseta de bijuterii personala. Imaginile alaturate ne stau marturie.

tewryetdsffadg

 

 

 

 

Comorile Egiptului

 

16 gânduri despre „Amintiri din negura vremii…podoabe faraonice

  1. f. interesant si frumoase aceste bijuterii,dar cred ca nu mai sunt purtate ca in trecut ,cred ca se afla intr-un muzeu in Cairo si din cate stiu le purtau mai mult cei cu rang mare ,nu ❓ oricum numai eu puteau executa aceste minunate podoabe

  2. Superbe sunt, mi-ar place si mie genul acesta de bijuterie. Am vazut ceva asemanator la noi intr-o bijuterie, era din argint, sigur nu era lucrat la maniera celor din imagine dar ca model se apropia destul de bine insa fara piatra pretioasa. Cand l-am cerut sa-l vad mai de aproape mi s-a parut cam greut apoi m-am gandit ca acest model nu-l pot purta la imbracamintea pe care o folosesc deoarece nu am toalete pentru dineuri sau baluri de caritate unde se aduna toata fruntea tarii cu posibilitati mari 😀 In alta ordine de idei, nu exista arta mai de pretuit in domeniul bijuteriilor ca in orient, ei au fost primii si de neintrecut de cand este lumea.

  3. Hmmmm…cuvatul acesta de FARAON,FARAOANCA,imi aduce aminte de copilaria mea.. nu pot sa ma explic,aici…
    Atunci,nu ne deranja, nu-mi displacea ,poate ca nu prea-i stiam acceptiunea-i mai largita??!!… Acum,,nici atat,sunt multi care nu stiu, si nu-l mai folosesc….in preajma noastra!?
    In fine! Ce pot sa spun e ca-mi plac si admir astfel de podoabe,dar in privinta purtarii acestora..nu o poate face oricine, si oricui i se nazareste!?
    Interesant ce ne aduci in atentie!

  4. primii faraoni au plecat de pe pamantul nostru , acei romini antici cititi , este foarte posibil ca ce se descopera acum in Egipt sa fie strabunii nostrii.
    primii faraoni au fost plecati de aici de pe actualul teritoriu al Romaniei, si modele de bijuterii mi se par cunoscute si seamana cu bijuretiile din acea vreme acu 3000 de ani de pe teritoriul nostru

Lasă un răspuns

