Ce ar trebui sa stim despre tatuarea cu henna?

Henna-Tattoo-DesignsScriam la un moment dat despre traditia pictarii pe maini si picioare cu henna a miresei din Orient (mehndi), dar am observat ca multe dintre turistele care descopera aceasta cultura, isi doresc macar o data sa incerce tatuajele henna. Pe mine insa, fenomenul nu m-a prins deloc. Nu mi-am vopsit parul cu henna niciodata si nici nu sunt fana tatuajelor de acest gen, chiar daca femeile din Sudan roiesc peste tot cu oferte si carti pline cu modele pe alese. Insa inteleg pe deplin entuziasmul vizitatoarelor, mi se pare perfect normal sa ne indragostim de sarmul Orientului si sa incercam un strop de exotism prin apelarea la tatuaje cu henna. Dar, desi henna se foloseste de mult timp in cosmetica, sunt cateva lucruri pe care ar trebui sa le stim inainte de a aplica acest produs pe piele.

Atentie la henna neagra! Este gresit sa crezi ca exista henna neagra naturala, pentru ca aceasta se obtine prin adaugarea de chimicale (PPD), care pot produce leziuni si cicatrici.

Cum recunoastem henna proaspata? Henna pudra proaspata are un miros similar ierbii proaspete, orihenna powder al spanacului si o gasim in culoarea verde si kaki. Cea naturala nu este periculoasa nici pentru copii ori femei insarcinate, atat timp cat nu sunt adaugate chimicale periculoase sau aditivi grei. Daca produsul arata verde deschis, inseamna ca au fost adaugate chimicale (cel mai probabil alimentare, care nu sunt daunatoare). Cea veche este de culoare maro si nu trebuie utilizata pentru tatuare. Henna sub forma de pudra nu trebuie tinuta in loc luminos si cald, fiind un produs organic, fara conservanti adaugati. 

Cum aplicam henna in stil oriental? Pentru desenele de pe maini si picioare, henna se aplica sub forma de pasta rezultata din frunze uscate de henna in combinatie cu suc de lamaie, ceai negru, petale de henns_1633450ctrandafir, uleiuri esentiale ori zahar. In Maroc se tatuarea se face cu ajutorul seringilor, pe cand in India cu conuri din plastic (celofan). Dupa aplicarea tatuajului se asteapta sa se usuce intre 6- 12 ore. Cu cat asteptam mai mult, cu atat culoarea va fi mai inchisa si de durata. Caldura este un factor favorabil pentru patrunderea hennei mai rapid in piele si pentru inchiderea culorii.  Pentru curatare folosim suc de lamaie sau ulei de masline, insa niciodata apa. Va rezulta o culoare galben- portocalie, care in urmatoarele 48 de ore se va inchide spre rosu- maroniu, estompandu-se treptat. Coloritul tatuajului depinde atat de chimia corpului fiecarei persoane in parte, cat si de locul unde s-a aplicat, si durata de actiune in contact cu pielea. La extremitatile corpului (maini, palme, glezna, laba piciorului) henna are o culoare mai inchisa si poate dura pana la 3 saptamani. Treptat, tatuajul dispare, iar cand se aplica henna se simte o senzatie racoritoare, datorita proprietatilor pe care planta le are.

Modele de tatuaj cu henna:

Latest-Mehndi-FashionMehndi-Designs-5

 

 

 

 

 

 

Oriental style

52 de gânduri despre „Ce ar trebui sa stim despre tatuarea cu henna?

  1. buna dimineata !
    MIHAELA vad ca ai scris despre aceste tatuaje cu henna,eu niciodata nu am fost de acord cu tatuajele ,mi se pare ca aceste tatuaje le poarta numai cele care sunt usoare ,daca ma intelegi ,in plus sunt cancerigene kiar daca nu sunt permanente ,si mai depinde si de pigmentul pielii daca ar fi frumos,eu una nu mi-as face asa ceva ,am inteles ca ,costa intre 20-100 lei ,ca model este o arta si asta sa poti face sau probabil ca au sabloane ,dar nu am vazut cum se fac ,dar lumea care-si face nu-si dau seama ca poate in timp ce inainteaza in varsta poate avea cine stie ce leziuni

  2. la noi la mare excrocii faceau tatuaje cu vopsea de par ,ha,ha,ha iti dai seama ce inseamna asta si lumea nu-si da seama ,aia cu tarabele zicea ca este henna 😀

  3. frumos, o adevarata arta… îmi place culoarea „henné” pentru par(al altora!), respect traditiile si obiceiurile fiecarei natii, chiar daca nu voi avea niciodata vreun tatuaj, nici macar temporar! 🙂

  4. Este o arta si acest tatuaj si probabil o forma de a adauga ceva in plus la o mireasa care trebuie sa fie mai cocheta intr-o asa zi principala din viata ei. La noi se gaseste henna la plafar ca vopsea de par naturala , fara chimicale si o folosesc persoanele care au probleme pentru a nu mai deranja structura firului de par si a putea beneficia de aducerea parului la o culoare mai naturala, nu toate femeile vor sa apara cu parul albit mai ales ca la unele se produce inainte de vreme. Pupici.

    • Draga mea, chiar dupa ce am postat articolul ma gandeam ca zilele acestea sa trec prin niste magazine de specialitate, in cautarea unei culori de henna care sa imi placa. Inca nu m-am decis, dat fiind ca eu sunt vopsita blond deschis, iar culoarea mea naturala este saten mediu. Pana acum imi surade ideea de blond cupru si maron auriu, ambele potrivite unui ten deschis si ochilor albastri-verzui. Sunt si brand-uri egiptene, pakistaneze, dar cele mai populare par a fi cele indiene. O sa vad ce gasesc. Te pup! 🙂

  5. Interesant subiectul, se poate discuta mult,dar sunt adepta a ce-ti faci cu mana ta este sfant!?
    Cine vrea si doreste sa-si faca asa ceva,e liber s-o faca, nu avem dreptul a judeca!
    M-am intrebat si eu deseori de ce-si fac asta?! raspunsuri,ar fi cateva,dar numai cel in cauza este sigur de ce a facut-o!?…vrea sa iasa in evidenta prin ceva anume,vrea sa atraga atentia ca e si el,aici,undeva!?,vrea… ,deci e traba lui…
    O zi buna si mai astept si alte subiecte la fel de interesante si actuale…. Pup!

  6. Buna seara Mihaela. Pot spune inca o data ca mie-mi plac tatuajele cu hena. Nu am vazut un tatuaj de aproape, tot ce am vazut am vazut in fileme indiene. Inteleg ca aplicatiile acestea sunt periculoase. Inteleg ca si cest praf este tratat chimic si tot asa de bine inteleg ca sunt si naturale. Imi plac aceste modele. Nu stiu cat rezista aceste modele, dar dupa parerea mea sunt foarte frumoase. Doresc sa spun cu nu am impresia pe care o au anumitre persoane. Nu vad ca o prostituala sa poate asemenea aplicatii. Nu vad de ce se face o asa comparatie. Eu sunt in varsta si-mi place, parca mi-as face si eu macar o data. Te pup si multumesc mult pentru toate informatiile pe mare mi le transmiti.

  7. Buna! Am si eu o intrebare, imi pot face „tatuaj” cu hena si in alte locuri inafara de maini si picioare? De exemplu pe spate sau pe coloana.. Multumesc anticipat de raspuns!

  8. Nu este adevarat ca numai ,,femeile usuratice” isi fac tatuaj cu henna.Eu am 13 ani si mi-am facut si imi sta foarte bine.Apropo tatuajul cu henna ti-l poti face unde vrei.

Lasă un răspuns

