Chakchouka, mic dejun tunisian!

Multi dintre noi macar o data-n viata am fost tentati, in lipsa de timp sau chef, sa ne trantim in farfurie un ou prajit pe post de mic dejun. Iata insa cum tunisienii reusesc sa faca din cateva banale oua o gustare pe care ei au denumit-o Chakchouka, si cu care merita sa iti incepi ziua. l

De ce avem nevoie: 50 ml ulei de masline, 2 ardei grasi rosii, 1 ceapa tocata, 200 g carnaciori, 3 catei de usturoi zdrobiti,1 lingurita boia iute, un praf ardei cayenne, 1 lingurita chimen macinat, 4 rosii medii, tocate
4 oua, sare

Cum se face: Uleiul de masline il incingem intr-o tigaie mare. Ardeii grasi ii curatam, dupa care ii taiem fasii. Calim apoi ardeii, ceapa, carnaciorii (taiati rondele), pana cand ardeii devin moi. Punem usturoiul, boiaua, ardeiul cayenne, chimenul si sarea (dupa gust). Dupa ce am amestecat bine, punem si rosiile si spargem oula peste intregul mix. Avem optiunea de a face ouale ochiuri sau a le fierbe fara coaja inainte de a le aseza peste mixul de legume. Presaram boya sau praful de ardei cayenne dupa gust. Intrucat este gustarea de dimineata, chakchouka se serveste calda. Usor de pregatit si satios!

Golden bites

 

20 de gânduri despre „Chakchouka, mic dejun tunisian!


  1. Buna dimineata!
    Multumesc pentru acest minunat si delicios mic dejun!
    Un an cu sanatate,bucurii ,aspiratii cat mai inalte,cu satisfactii,rezultate pe masura ca le meriti cu prisosinta…
    La multi ani,un 2013 minunat!
    Te imbratisez cu drag!

  2. Yummy, dar pentru mine fara ceapa! 🙂 Am fost în Tunisia acum doi ani si confirm ca gastronomia tunisiana ne-a cucerit! 🙂 La micu’-dejun, mâncam mereu rodii, pen’ca erau deja curatate… 🙂

  3. F. bun micul dejun. Este o idee. La noi se obisnuieste ceva asemanator care se numeste „paparaie”in zona Ardealului insa nu se folosesc carnaciorii in rest este foarte apropiata ca ingrediente iar ouala se amesteca in compozitia respectiva. Nu este la fel de aspectuoasa dar pentru mine este f. gustoasa 😀 Multumesc draga mea, pupici.

  4. mmmmmmmmmmmmmmmmmmmm,ce bun o fi ,nu am mancat asa ceva

    Muza s-a ascuns la mine,
    Că-s prietenă cu tine
    Și îmi place să citesc
    Tot ce scrii, și-ți mulțumesc.
    Să ai un an fericit
    Cu iubire și cu bani
    La Anu’ și La mulți ani!

    • o sa incerc poate maine ,insa nu prea mananc orice ,eu mi-s cu regim ,am hepatita B activa si dr. mi-a spus ca daca nu tin regim pot da in hepatita C care este mai grava si de aceea ma cam abtin de la multe ,oricum incerc sa fac ,poate place familiei mele 😀

  5. Vai, mi-a lasat gura apa, cred ca este o bunatate 🙂
    Bunica mea facea o reteta, oarecum similara, fierbea ouale in apa fara coaja si separat intr-o tigaie calea ceapa rosie, rosii, cu piper, sare si patunjel si mancam de ma lingeam pe degete 🙂
    Sunt sigura ca aceasta reteta orientala este mai deosebita 🙂

  6. Daaaaaaaa este buna si eu fac dar nu eact asa eu fac algeriana care e putin diferita,fara boia si chimen si carnati,cateodata mai pun sunca de pui dar chackchouka se face in multe feluri femeile algeriene inventeaza pe loc cu ce au la indemana hhh,multumesc de reteta si multa sanatate!

  7. am facut si eu Chakchuka, m-a invatat nepotul meu, dar, dupa ce pregatesc legumele duca tava in cuptorul aragazului, este o mancare minunata si pot spune ca, ieri, duminica, am avut musafiri si am preparat aceste legume apoi le-am pus garnitura la friptura de cane. Au fost incantati, au mancat mai mult legumele.

Lasă un răspuns

