Qishr, cafea yemenita cu ghimbir

O reteta de preparare a cafelei care nu poate lipsi din bucataria orientala, ori din cestile celor care iubesc gustul exotic si condimentele. Astazi ne bem cafeaua ca-n Yemen, cot la cot cu localnicii acestor meleaguri, asa cum ei o fac zilnic. Qishr in limba araba inseamna coji, de aici si numele acestei retete pe baza de coji de cafea, prajite si macinate. Dar cum s-a ajuns la acest mod de a prepara cafeaua?

Legenda spune ca Marco Polo, in expeditia sa in lumea araba, a descoperit portul yemenit Mocha sau Mukha la Marea Rosie, care mai apoi a devenit principalul furnizor de cafea al Europei incepand cu secolul al 17-lea. Cafeaua yemenita este de calitate superioara, avand o aroma speciala, ciocolatoasa. Localnicii o cultiva in regiuni muntoase, terasate in acest scop si arborii sunt ingrijiti cu foarte multa migala, irigati cu apa de ploaie, fara a se folosi ingrasaminte chimice. Asadar, cafeaua yemenita este o  delicatesa scumpa, inaccesibila populatiei de aici, fapt care i-a determinat pe localnici sa prajeasca si sa macine cojile de cafea, rezultand “Qishr”, o bautura mai ieftina, de multe ori aromata cu ghimbir ori scortisoara.qishr

Urmand traditia, astazi incercam Qishr, cafea yemenita!

Ce ne trebuie: 1 cana apa rece, 6 linguri coji de cafea prajite si macinate, 6 lingurite zahar (dupa gust, caci cafeaua arabeasca se bea foarte dulce), 2 lingurite ghimbir macinat

Mod de preparare: Punem apa in ibric, dupa care adaugam cafeaua, zaharul si ghimbirul. Cand amestecul cafelei se umfla, dam de o parte, asteptand ca bulele sa dispara. Intoarcem pe foc. Secretul consta in repetarea procesului de trei ori. O data sfarsit „ritualul”, turnam in cescute si servim fierbinte.

Cafea de departe

38 de gânduri despre „Qishr, cafea yemenita cu ghimbir

  1. Buna dimineata la MOS AJUN!
    Nu mai cer nimic, precum o face si colindul:ne dati ,ori nu ne dati….,❓ :D: de ce,pentru ca tu mi-ai oferit , sunt prima,o cafea yemenita cu ghimbir,modul ei de preparare si probabil ca are un gust deosebit fata de ce consum eu.
    O zi minunata cu pace,liniste si caldura in suflet si plina de emotia asteptarii MOSULUI Drag si mai ales a NASRERII DOMNULUI! Sa fii iubita,iti multumesc pentru matinal,oferit!Te imbratisez cu mare drag!

    • Draga mea este o placere pentru mine sa te primesc de fiecare data pe blog! Ma bucur sa cunosc o doamna adevarata, care de fiecare imi trimite ganduri bune, incarcate de prietenie si caldura! Te pup si iti urez Sarbatori pline de lumina!🙂

  2. buna seara ! MIHAELA ,abia acum am reusit sa vin si am vazut aceasta reteta de cafea ,nush ce fel de gust are ,dar nu cred ca as avea din ce sa incerc 😀

  3. probabil ca in GALATI se gaseste ,dar cu toate ca este aproape de mine ,eu nu prea pot pleca si nici nu stiu sa ma descurc acolo ,e prea incurcat GALATIUL ptr. mine m-as rataci ,o singura data am fost cand eram mai tanara
    Braila este f. usor de umblat

  4. Buna seara,draga mea! Sarbatorile sa-ti fie pline de bucurie sufleteasca,cu o masa imbelsugata,desi nu in asta consta venirea lor,ochii plini de lumina,iar casa plina( de glasul colindatorilor e obiceiul la noi,)iar la tine de glasul celor dragi de langa tine….
    Craciun fericit,alaturi de cei dragI!
    Te pup!

    • Iti multumesc pentru urarile calde draga mea Anita, eu tocmai ce m-am intors de la un supermarket special pentru strainii din Cairo, de unde am putut gasi ceva bunatati de Craciun. Inca mai am ceva de pregatit, acum am aprins luminile bradului si…sa inceapa distractia! Pupici!🙂

  5. In schimb am auzit cum ca,daca iei cafea prajita,macinata ,vrac,risti sa fie amestecata cu fasole boabe prajite cu naut prajit si coji de cafea la fel prajite… deci,cafea naturala mai putin gasesti in acest amestec…;asa ca eu recurg la cafeaua boabe pe care o rasnesc acasa sau la cea ambalata … Pup!

  6. Draga mea, ii felicit pe yemeniti pentru reteta lor. Ghimbir se gaseste si la noi in toate supermarketurile numai ca romanii nu se inghesuie sa-l cumpere pentru ca nu stiu sa-l foloseasca, ei sunt mai conservatori si folosesc plantele locale pentru arome . Eu folosesc f. mult ghimbir (macinat pentru fripturi) proaspat, il rad si-l pun in salata pentru ca este f. sanatos. Cafeaua, am mai spus-o o prefer clasica fara nici un amestec.

  7. Buna dimineata! Am venit cu o urare….un sfat,ba nu o sugestie.!?
    Iti doresc din suflet un Craciun plin de iubire si fericire…si te rog din suflet ca in aceasta zi minunata, sa lasam tristetile la o parte , sa zambim din tot sufletul si sa oferim numai lucruri frumoase
    celor dragi de langa noi,prietenilor,…pentru ca multi avem nevoie de ele si de un gand curat in aceasta zi….
    CRACIUN FERICIT!

    • Buna dimineata draga doamna! Iti impartasesc parerea, cred ca este ziua cand toti trebuie sa incercam sa fim mai buni si sa petrecem intr-o atmosfera calda, alaturi de cei pe care ii iubim. Si eu iti doresc un Craciun luminat de pace, ganduri bune si dragostea celor din jur! Sarbatori Fericite!🙂

  8. Scuma mea Mihaela, tin sa-ti multumesc pentru tot. Cafea yemenita nu am, am cafeaua de pe piata noastra, totusi am sa incerc sa pun putin ghimbar si la aceasta, folosesc procedeu dat de tine in reteta. Sper ca va fi buna si putin, putin iute si dulce. Sa traiesti frumoasa mea.

Lasă un răspuns

