Baklava, un desert de pe masa sultanilor

index 5Cu totii am auzit de baklava. Stim ca isi are originile in vremea Imperiului Otoman si ca este destul de raspandita in bucataria iraniana, araba, greceasca, cat si la alte popoare balcanice. Cat ne ia sa facem o baklava care alta data desfata doar gurile sultanilor? Nu prea mult, as crede ca nici nu trebuie sa fii un bucatar foarte iscusit pentru asta, numai ca trebuie sa tinem cont de niste reguli.

De ce avem nevoie: 300 gr foi de placinta, 150 gr unt sau margarina, 300 gr miez de nuca macinata, 1 lingurita scortisoara, ½ lingurita nucsoara, 200 gr zahar, 150 gr miere, 200 ml apa

Mod de preparare: Divizam foile de placinta in 3 parti egale. Amestecam nucile, scortisoara si nucsoaraindex 4 dupa care impartim mixul egal. Topim untul (sau margarina), luam o foaie si o ungem dupa care o punem pe tava, luam urmatoarea foaie si repetam procedura pana terminam prima treime din foi. Peste foi adaugam jumatate din compozitia cu nuci macinate. Punem si celelalte foi unse, adaugam si cealalta jumatate din compozitia cu nuci, iar deasupra ei mai adaugam un rand de foi unse. Taiem foile de deasupra cu un cutit in dreptunghiuri, patrate, romburi, sau cum dorim. Coacem la cuptor, la 180C aproximativ 30 – 45 de minute pana se rumeneste. Amestecam apa cu zaharul intr-o craticioara la foc mic. Dupa ce au dat in fiert adaugam mierea, si dam compozitia din nou in fiert. La sfarsit, turnam siropul fierbinte peste baclavaua abia scoasa din cuptor. Trebuie mentionat ca baklavaua se serveste rece si ” nu face casa buna” cu cei care tin dieta. Totusi, din cand in cand merita sa ne rasfatam si cu un desert ce odinioara era rezervat sultanilor!

Minuni cu nuci si miere

8 gânduri despre “Baklava, un desert de pe masa sultanilor

  1. anana

    vaiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii,ma gandeam astazi la baclava ,nu am mancat niciodata nici nu am facut ,dar cred ca este buna ,insa am auzit ca din cauza dulcetii din ea este cam gretoasa ,inca nu m-am hotarat sa fac si eu dar acum am sa copy reteta ,poate ma induplec sa o fac ,dar in acea poza se vede ceva verde ,se foloseste fistic ❓

      1. anana

        am inteles , MIHAELA ,am sa adaug mai putin zahar ,ptr. ca oricum mierea este f. dulce si insiropand-o devine dulce suficient sa nu fie gretoasa ,asa cred eu ca trebuie sa fac ,in general nu prea mananc dulce tare ,ca dupa mult dulce mi se foace foame si mananc ca un lup 😀

  2. . Este o prajitura f. buna si se foloseste si la noi in tara de f. mult timp, baclavaua si sarailie prajituri surori ca compozitie doar ca forma difera. Este adevarat ca este o prajitura f. dulce dar prajitura trebuie sa fie dulce pentru ca de aceea e trecuta la capitolul dulciuri altfel la ce ne-am mai stradui sa facem dulciuri care sa nu fie dulci. Acum folosesc si eu foi gata preparate dar cand eram tanara trebuia sa ma chinuiesc sa fac si nu-mi ieseau asa de fine cum se gasesc in comert si asa cum numai turcii stiu sa pregateasca. Intampltor sotul meu mergea in delegatie la Medgidia . In acest oras este o comunitate turca si l-am rugat sa se intereseze daca poate sa gaseasca pe cineva sa ne prepare aceste foi pentru ca nu puteam face mereu de cate ori ne apuca pofta si mai ales iarna se pretau cel mai bine. Apoi am avut noroc ca au iesit pe piata si am scapat de chin, cu foile gata pregatite imediat se face si baclavaua 😀

    1. Baklavaua imi place si mie foarte mult, cu multa nuca. In general turcii sunt maestri in ale dulciurilor, dovada ca se bucura de mare faima si in lumea araba. Este foarte bine ca acum gasim foile de baklava in comert, caci asa, usureaza cu mult pregatitul ei acasa. Daca mai faci, sa-mi spui cum ti-a iesit! Te pup! 🙂

Lasă un răspuns

