Layali Lebnan, dulceata noptilor libaneze…

Layali Lubnan RecipeUn desert chic, mai intai de toate. Este foarte cunoscut in lumea araba, mai ales in patria de origine, Liban. Baza este compusa din 2 straturi diferite si anume budinca de gris si smantana aromata cu vanilie. Din peisaj, nu lipseste, evident, siropul de zahar, atat de folosit in deserturile orientale.

De ce avem nevoie: (Budinca de gris)- 8 cani de lapte, 1 lingurita granule de mastica,  8 linguri de zahar, 3 linguri apa de roze, 3 linguri apa de flori de portocal. (Smantana)-  2 cani de smantana, 1 lingura de zahar pudra, 1 plic de zahar vanilat. (Siropul de zahar)- 1 cana de zahar brun( sau zahar tos), 3/4cana de apa, 1 lingurita suc de lamaie, 1 lingura apa de flori de portocal.
(Pentru decor)-  1 cana de fistic zdrobit, 1 cana de nuca zdrobita, 1 cana de migdale zdrobite, frunze de menta verde.

Cum preparam: (Budinca de gris)- Intr-un vas amestecam bine grisul,zaharul si laptele. Pune, pe aragaz la190481_10150425621980722_821540721_17596498_8363170_n foc mediu si continuam sa amestecam pentru a evita cocoloasele. Cum incepe a fierbe, reducem focul la minim pentru a adauga mastica macinata pudra. Apoi amestecam incontinuu pana s-a ingrosat si a fiert (aproximativ 5 minute). Luam de pe foc si adaugam apa de roze si pe cea de flori de portocal. Amestecam cu grija sa se uniformizeze si turnam intr-un vas termorezitent de yena, lasand spatiu pentru stratul de smantana. Asteptam sa se raceasca jumatate de ora. (Smantana)- Punem un bol intr-un vas cu gheata si mixam smantana la viteza cea mai mica a mixerului pana devine spumoasa. Apoi adaugam zaharul si zaharul vanilat. Turnam peste budinca de gris racita complet. Presaram cu fisticul, nuca si migdalele, dupa gust. Decoram cu frunze de menta proaspata si cirese confiate. Dam la rece cel putin 5 ore. (Siropul de zahar)- Amestecam apa si zaharul intr-un vas de inox, apoi punem pe aragaz la foc mediu si cand incepe sa fiarba adaugam sucul de lamaie. Reducem focum, acoperim si lasam sa fiarba 15 minute pana se ingroasa. Adaugam apa de flori de portocale si cand s-a racit complet punem siropul la frigider. (Il putem pastra in frigider maxim o luna, iar prajitura rezista pana la cinci zile). Un rasfat rafinat de pe meleaguri libaneze care trebuie incercat!

Roze si gustari alese

10 gânduri despre “Layali Lebnan, dulceata noptilor libaneze…

  1. Cred ca este f. buna aceasta prajitura. Smantana aceea care se freaca cu zaharul si cu zaharul vanilat pana ce devine spuma, se transforma in frisca pentru ca asa se procedeaza la noi cand facem frisca in casa. Mie imi plac dulciurile de orice provenienta, mai ales acestea arabe care chiar sunt f. dulci 😀 😀 😀

  2. anana

    asa ceva fac si eu lui DENIS ,numai ca eu pun in tava dulceata apoi grisul fiert in lapte si dau putin la cuptor ,apoi dupa racire ornez cu FRISCA 😀

    1. Ma bucur sa stiu asta. 🙂 Draga mea, am observat ca folosesti anumite cuvinte cu majuscule, de ce? La numele proprii e necesar doar sa incepi cu majuscula, nu este nevoie sa il scrii in intregime asa. Te pup, sper ca nu te-a deranjat observatia mea.

  3. anana

    ha,ha,ha Mihaela ,SA STI CA NU NEAPARAT SCRIU CU MAJUSCULE ,DE OBICEI SCRIU NUMAI CU LITERE MICI ,FARA PUNCT ,FARA VIRGULA ,CA DACA AR FI SA SCRIU CORECT AS BAJBAI PREA MULT CA EU NU PREA LE AM CU TASTAREA RAPIDA SI TASTEZ NUMAI CU MANA DREAPTA ,FATA MEA LE ARE ,SCRIE CU AMBELE MAINI ,EU NU POT,uite si acum fara sa vreau am scris cu majuscule stiu ca ingreuneaza la vedere cand citesti asa si pe mine ,dar din graba ,vrand sa tastez repede ,mi se intampla sa pun mana din graba tasta pe tasta ,,caps lock” si scriu in continuare ,iar cand verific comentariu si vad cum am scris ,nu mai am rabdare sa sterg si sa scriu iar ,de aceea mi se intampla sa scriu asa ,fara nici o intentie ,dar daca as scrie corect mi-ar trebui vreo ora sa tastez 😀

Lasă un răspuns

