Un bradut din Cairo s-a „primenit” romaneste

Ma uit la bra9556167-little-christmas-tree-in-a-woman-s-handsdutul pe care l-am impodobit in living. Sunt multumita de cum a iesit, chit ca e mic si artificial. Afara s-a racit de-a binelea ceea ce-mi convine de minune, caci asa simt si eu un pic din gustul iernii, chiar daca zapada n-a fost, nu este si nici nu va veni in tara in care ma aflu eu, Egipt. Daca ar fi mai aproape, nu am sta pe ganduri sa zburam spre Alexandria, asa, sa privim spre nord de pe coasta Mediteranei, pentru o gura de aer „european”, sa facem cu mana Greciei si sa ne imaginam ca undeva, peste albastrul turbat de vant al marii, se vad nametii de zapada…si se vede si Romania. Daca am avea noroc, ne-am pricopsi si cu vreo mazga cu tentativa de ninsoare, si uite asa m-as bucura de pretiosii fulgi de nea „adaptati” Tarii Soarelui Etern.

Dar cel  mai bine ar fi sa ma bucur de ce am si sa-mi intorc privirea catre frumosul meu bradut pe care as fi nedreapta sa nu-l iubesc pe motiv ca e artificial si nu smuls din padurile romanesti. Ieri am fost sa cumpar mai multe decoratii de brad, mi se parea ca cele de anul trecut n-ar fi suficiente si ma uitam la bietul vanzator cum isi freaca mainile de bucurie ca face si el niste banuti in perioada Craciunului, o sarbatoare fara nici o importanta pentru el, dar constient ca altii o asteapta. In Egipt as minti sa spun ca strazile colcaie de luminite festive ca-n Ramadan zilele acestea, pentru ca nici partea copta a societatii egiptene nu sarbatoreste Nasterea Domnului acum, ci pe sapte ianuarie. Dar asistentul de nadejde in misiunea „Impodobiti bradutul” s-a dovedit a fi chiar sotul meu, un musulman caruia luminile de Craciun i-au smuls zambetul de copil. As vrea si niste sarmalute in foi de varza si probabil daca nu as fi avut „mashi”, clopotel-16878versiunea egipteana a ceea ce noi numim traditionalele sarmale, m-as fi aventurat la gatit. Si cum gust eu din mashi, simtind orezul si cimbrul din compozitie ca-n vremurile copilariei, aproape imi vine a crede asezata langa brad,  ca „nimic nu se pierde….ci totul se transforma”. Craciunul meu e salvat, poate nu autentic romanesc, dar adaptat….

Colindand in Tara Soarelui

23 de gânduri despre “Un bradut din Cairo s-a „primenit” romaneste

  1. anana

    buna dimineata ! nush la tine ce ora este ,acum la mine este 9,28
    si eu impodobesc bradutul tot ca al tau artificial ,ai un bradut f. frumos ,numai ca la mine e zapada ,iti trimit telepatic si tie 😀 pooooop

  2. Important este ca simti in interiorul tau magia a ceea ce inseamna Craciun si chiar daca bradutul este mic si artificial pentru tine este unul autentic, e bine cand este bine, nu conteaza unde suntem noi singuri ne facem fericiti si traim fiecare eveniment asa cum l-am trai si acolo unde se petrec toate autentic. Numai „omul” a facut ca toate sa fie altfel decat le-a lasat Domnul asa ca noi suportam ce am construit, important este sa fim sanatosi ca putem face cu mintea noastra multe lucruri bune si placute. Te pupic si doresc sa te bucuri si sa te simti asa cum constat ca o faci, o romanca draga sufeltului meu chiar daca acolo nu sunt sanse de zapada. Pupici.

    1. Beta, draga mea, iti multumesc pentru ca esti ca intotdeauna, o persoana calda, care stie sa trimita un gand bun. Eu iti multumesc pentru sustinere, sa stii ca partea cu „omul care a facut ca toate sa fie altfel decat le-a lasat Domnul” am mai auzit-o si cred si eu la fel. Te pupic si sa ai o zi cat mai frumoasa, alaturi de cei din familia ta! 🙂

  3. Pingback: Blog of the Year 2012… | Litere Stacojii

  4. Ce minunat,cat de frumos imi descrii impodobitul bradului si trairile,simtirile din aceasta perioada..tare draga si minunata si sufletului meu! E perioada din an cea mai frumoasa pentru ca imi aduce in suflet bucuria nasterii Domnului si bucuria de a ne strange toti ai casei impreuna,macar si pentru cateva ore…ma bucur,precum un copil, si banuiesc ,o nu cu certitudine chiar. ca se trezeste si copilul din mine la vederea si asteptarea tuturor traditiilor din preajma acestor zile…
    Draga mea,este perioada din an cand fiecare dintre noi ar trebui sa devenim,iar de nu putem asta,macar sa fim mai buni,mai intelegatori,mai toleranti si sa ne iertam toate cele ce poate voit sau nevoit,candva,ne-am gresit! A gresi e omeneste .. si asa cum ne iarta noua gresalele asa trebuie sa iertam si noi daca vrem sa fim primiti in imparatia cerurilor..
    Poate ca citind ce am scris…cineva va zambi,dar sa stiti ca nimic nu e posibil,nu se poate face fara voia LUI!?
    O seara buna cu tot ce poate fi mai bun in ea!
    ..

    1. Draga mea imi cer scuze pentru intarzierea cu care iti raspund, nu am fost aici! Iti multumesc pentru caldura cu care imi raspunzi, ca de fiecare data! Eu iti doresc tot ce e mai bun alaturi de cei iubiti, sa te bucuri de ei, sa le simti afectiunea si sa fii apreciata pentru ceea ce esti! Te pup si astept sa vorbim! 🙂


  5. Nu este nevoie de scuze ….o fac cu placere si ricand am timp liber!
    O zi frumoasa cu liniste si pace sufleteasca,la mine este tare urat,ploua si ma tem de un inghet!? :P:
    In aceasta mnoapte am dormit mult si ne-ntoarsa pana la 6..fara griji si ganduri,fiindca am baiatul langa mine!? :P: il vad asa de rar incat ma emotioneaza si ma bucura nespus si simt ca vreau sa strig asta sa auda toata lumea!? :P: Asa suntem noi parintii si el care e parinte la randul lui sunt convinsa ca asa simte… Imbratisari dragi,prieteneste de la distanta din sudul Moldovei mele dragi…Te astept la cafeaua diminetii,s-ar parea ca nu prea iti mai place!? :P:
    Ma ucura ca ai atati de multi prieteni noi si minunati ,o meriti cu prisosinta! Au remarcat toti felul tau de a fi, frumusetea scrierii,a gandurilor si a sufletului …care emana din tot ce faci aici si ma bucur sincer de ce se petrece!
    Sa fii iubita! Cu mult respect!

    1. Draga mea Anita, cum sa nu-mi placa sa vin in cafenea? E primul loc unde am fost primita cu caldura si prietenie, iar acest lucru valoreaza foarte mult! Ma bucur ca ai fiul langa tine, sa te bucuri de el, iar el e un norocos sa te aiba! Multi pupici astept sa vorbim in curand! 🙂

  6. Monica Ozpolat

    Buna seara,am descoperit de ceva timp blog-ul,e magic,abia astept noile istorioare,scrieti foarte frumos si cu suflet . Va doresc un an cu fericire si multe bucurii si asteptam noile povesti din taramul celor 1001 nopti !!!!

Lasă un răspuns

