Amla, Vatika, retete orientale pentru par frumos

Pentru femeile din lumea intreaga un par frumos a insemnat dintotdeauna o carte de vizita in fata celorlalti. In Orient, femeile au detinut secretele unui par de invidiat inca din Antichitate. In tarile Golfului Arab lesne se poate zari parul lor stralucitor pentru ca aici este intalnit si conceptul de semi-hijab, adica partea din fata a parului fiind lasata descoperita.

Urmarind atat rafturile magazinelor de specialitate cat si banalele chioscuri, am observat destul de multe cosmetice indiene ce par a avea succes in tarile arabe precum Emirate, Arabia Saudita, Egipt, prin simplu motiv ca le gasim peste tot. Printre acestea se numara gamele Amla si Vatika, produse ale companiei Dabur pentru ingrijirea parului, ambele fiind fabricate si in Orientul Mijlociu. In cazul uleiului Amla mirosul nu este foarte atragator, Vatika fiind mai „soft” datorita mixiunii intre uleiul de cocos, henna, amla, lamaie si diferite ierburi, insa da rezultate bune privind cresterea si indesirea parului. O veste buna pentru blonde e ca a aparut si in versiunea Amla Gold, desi eu personal, acum sase luni cand am inceput sa acord o sansa acestui ulei, l-am vrut pe cel pentru brunete, blonda fiind.

O sa va intrebati de ce. Suna copilaros, dar aveam senzatia ca cel care e mai performant e pentru brunete, dat fiind ca vreme de cincizeci de ani s-a adresat femeii orientale, cu par inchis la culoare. Acum insa va spun ca si Amla Gold face treaba buna. Il gasim la pretul de aproximativ doi euro peste tot, in ciuda faptului ca pe site-urile naturiste romanesti preturile sunt mai mari. Il recomand, iar pentru cele care doriti ceva nou, incercati si tratamentele orientale, sunt eficiente. In Romania le gasim fie la magazine de profil ori in farmaciile mai mari. Si nu pierdem nimic sa ne reintoarcem la traditionalism, macar pentru o perioada.

Esente pretioase

Ce este Amla?

Amla(Emblica oficinalis),amalaki sau agrisa indiana este un fructul unui copac ce creste predominant in India. Studiile au demonstrat ca amla are puternice proprietati antiinflamatoare, ca este un antioxidant natural foarte important si ca ajuta la eliminarea radicalilor liberi. Amla intareste imunitatea , elimina toxinele din organism si ii imbunatateste mecanismele de aparare . Fiind foarte bogata in vitamina C, amla este esentiala pentru imbunatatirea vederii, 100g de amla contine aproximativ 700mg de vitamina C. In India uleiul de amla este unul din cele mai folosite uleiuri pentru ingrijirea parului si scalpului datorita proprietatilor lui extraordinare. Uleiul este obtinut prin macerarea pulberii din fructul de amla in ulei de cocos si este cunoscut ca fiind unul din cel mai vechi balsamuri pentru par.

17 gânduri despre „Amla, Vatika, retete orientale pentru par frumos

  1. Buna seara si imi place comentariu despre uleiul acesta de par…… e ce-si doresc tinerele domnisoare mai ales ca sa aiba un par stralucitor…

    Tu folosesti asa ceva!?
    Ma bucur ca ai fost in Bahrain la sarbatoare …maine ce faci te duci iarasi,s-au s-a sfarsit?!

  2. Am sa ma interesez sa vad aici la noi daca gasesc, cand eram mica bunica ma dadea cu petrol ca sa nu iau paduchi de la scoala dar mi-a facut un par de invidiat, ce folos ca m-am imbolnavit de tiroida si mi s-a schimbat complet, acum ma vopsesc blond desi sunt de fel cu parul negru dar am avantajul ca am ochii de culoare deschisa (cenusii) si merge chiar imi vine bine fara sa ma laud 😀 Problema este ca s-a rarit, e moale , firul subtire complet altceva decat ce am avut un par sarmos cu firul gros si cand impletea o coada numai una era groasa ca incheietura mainii plus mai era si ondulat, cand l-am tuns pentru regenerare mama a primit observatie ca ma coafeaza deja la varsta aia. Ce a fost s-a dus poate ca aceasta soluta ma va ajuta macar sa nu raman precum cantareata cheala 😀 ca asa vad ca merge treaba se tot rareste. Pupici.

  3. Draga Beta, cred ca vei gasi uleiurile Amla fie in farmacii ori in magazinele naturiste. Sa stii ca dupa cateva saptamani chiar incepe sa se simta diferenta. Si eu cand eram mica bunica imi dadea parul cu gaz si sa stii ca a dat rezultate. Eu sunt acasa, am venit de la pranzul de Eid si sunt online acum. Daca esti blonda iti sugerez Amla Gold! Bafta sa gasesti cat mai repede!

  4. Draga Anita multumesc frumos. Sa stii ca am in frigider carne de miel, dar nu o pregatesc astazi ci maine dimineata, cum termin bagajele. Cat despre Egipt, mi-e dor sa ma intorc, dar nu te gandi la nici o absenta, laptopul e cu mine peste tot. Pupici, o seara minunata iti doresc si tie!

  5. Bun gasit,o zi minunata sa ai cu petrecere frumoasa langa ai tai.Eu m-am intors acasa,aseara am petrecut,am sarbatorit una dintre surori care a facut,adica face miercuri,pe 31oct.,57 de ani,iar baiatul meu,44 ,fiindca sunt nascuti in aceeasi zi;m-am intlanit cu toti ai mei..incepand cu mama si cele trei surori pe care le am acolo…si cu cateva familii de rude si prieteni,…
    Timpul a tinut cu noi,soare si cald,placut la aceasta data,iar dim a plouat dar tot cald este si bine!?
    Te pup!

    • Draga mea Anita ma bucur nespus sa iti citesc mesajele atat de frumoase, imi pare rau pentru ca nu ne sincronizam timpul zilele acestea, dar dupa cum ti-am spus abia am ajuns in Egipt, bagajele sunt prin toata casa, astazi aici e sarbatoare cu rude si vizite. In curand totul va reintra in normal, pana atunci iti doresc mult bine langa cei dragi tie si sa iti aduca numai bucurii!Voi intra maine dupa amiaza, dar abia astept sa revin dimineata si sa ne bem cafeaua impreuna!Pupici!!!

  6. Ti-m pus intr-un bol,pahar,vaza…cateva frunze din toamna ce s-a instalat deja pe meleagurile noastre.❓ :P: ,iar daca nu ar fi soare,ar fi o atmosfera sumbra, mohorata pe aici…❓ .. copacii si-au pierdut frunzlee,aproape in totalitate.❗ .. noaptea este f frig pana aproape de inghet,iar ziua se mai incalzeste..Aseara am petrecut noaptea la tara,undeva pe langa Tecuci…a fost o seara de vis,cu cer senin,o luna plina,cum de mult nu am mai vazut,iar dim.la 5 am vazut si .. Luceafaraul…lui Eminescu……. stralucea pe cer in toata maretia si splendoarea lui !? :P: … Pup!,frumoasa doamna si incheai ca am dat-o in melancolie… :P:

    • Draga mea ziua buna!A reusit sa intru in sfarsit, insa dimineata nu mai este demult. Cum scriam intr-un articol anterior despre Cairo, orasul in care nu se doarme, crede-ma e adevarat. Totusi imi lipsesc diminetile, cafelutele cu cardamon si gandurile tale bune.O sa fac tot posibilul sa revin la programul normal, cu noutati! Pupici!

  7. părul şi unghile chiar sunt cărţile de vizită pentru femei.
    ce frumos arata pe stradă un păr lung, strălucitor, matăsos, cu firul sănătos care sa adie un miros plăcut, parfumat discret!
    si eu sunt adepta tratamentelor naturiste!

Lasă un răspuns

