Creveti „ca-n Egipt”

Astazi m-am gandit sa va arat cum pregatesc eu crevetii, invatand de la popoare arabe precum Egiptul, mare consumator de creveti si peste in diferite combinatii. Cum noi romanii suntem familiari cu alte preparate, ideea nu-mi suradea inainte. Totusi reteta este un simpla, pe care oricine o poate incerca.

De ce avem nevoie:

1 kg creveti de marime medie, 1 ceasca ulei masline, 1 ceapa mare, 2 catei de usturoi, 1 lamaie verde, patrunjel, cimbru, sare, piper, boia dulce.

Cum ii gatim?

Crevetii se cojesc, se curata, se trage capul si se pastreaza coada. Ceapa si usturoiul se toaca impreuna si se adauga in mixul de condimente (cimbru, sare, piper, boiaua dulce). Incingem uleiul intr-o cratita si punem crevetii. Cand incep a se inmuia, adaugam si ceapa condimentata. Lasam asa vreme de 7 -8 minute, pana culoarea devine bruna. Luam de pe foc, stropim cu lamaie si adaugam deasupra patrunjelul proaspat tocat.

Foarte simplu de preparat si merita!

Pranz faraonic

18 gânduri despre „Creveti „ca-n Egipt”

  1. Buna seara,Mihaela,draga!
    O seara minunata iti doresc cu vise frumoase si pufoase,spunem noi…
    Am citit minunata ta reteta de creveti,sorul o mananca mereu cu placere,iar eu nici nu ma ating de asa ceva..nu-mi plac!? Imi permiti sa o pun si la mine in bucataria Cafenelei,fiindca,fetele mele,cred ca sunt interesate…?!
    IMultumesc pentru vizitele facute! Pupici!

    • Buna seara draga mea! Cu siguranta! Ma bucur ca iti place si intrucat este o reteta simpla cred ca o poti incerca de cum ai ocazia! O seara minunata!

    • Sigur ca imi face placere, dar daca tu preferi s-o iei acum, cu mare drag! O sa mai scriu si alte retete „culese” de pe meleaguri orientale!

  2. Buna dimineata si bun gasit! Ma bucura intrarea ta pe pagina mea de comentarii alaturi de fetele mele dragi,de prietene! Sa stii ca parte din ele sunt mult mai tinere decat mine,de ex.cea din Grecia,Alinutza,din Kuwait-Fely, din Constanta-Frezii…,dar ,..cea mai apropiata de suflet imi este Anda,a carei vizita o astept marti si pe care o si cunosc,deci cunostinta virtuala am transformat -o in real.,ea este din Bucuresti. :P: ,iar cu celelalte numai din poze….a da,mai am la Reghin o prietena ,Emi,cu care ma cunosc,are fata in Galati si a facut anul trecut o vizita si ne-am vazut!Asa ca… iti doresc bun venit printre noi si sa fii iubita!

    • Buna dimineata draga Anita! Nu ma mira cele spuse, pentru ca esti o fire calda, te faci usor indragita de cei din jur, cand voi veni in Focsani deasemenea imi doresc sa depasim barierele virtualului la o cafeluta adevarata!Bine te-am gasit alaturi de fete!

  3. Buna dimineata! Acum,nu am timp pentru o cafea,dar dupa ce revein de la bisrerica,promit ca intru si o bem impreuna–virtual– desigur!?
    O zi buna cu toate cele bune,iar Sf Paraschiva,ocrotitioarea moldovei noastre,pe care o sarbatorim astazi, sa-ti fie si tie aducatoare de alinare,bucurii si mult bine in casa si sufletul tau!
    Te pup prieteneste!

    • Multumesc, sa dea Dumnezeu! Si in aceasta zi de mare sarbatoare Domnul sa ne aiba in paza pe amandoua pe toti cei dragi noua…si pe toti romanii in general! Mi-as dori sa fiu si eu acolo!O zi binecuvantata!

  4. Bun gasit ,in alt moment al zilei.!….am venit de la biserica,am stat la masa si fiindca nu pot sa dorm si eu ca tot omul dupa-amiaza,am trecut intr-o mica vizita pe la fiecare…
    Cafeluta ta este deosebita de cea pe care o fac si o beau eu,aici… ❓ :D: in ea pun cateva cubulete de zahar brun si mult lapte la mine in ceasca ,o diluez ca sa pot sa o beau ca si asa bautul dureaza aproape o zi!? :P:
    Astea-s batranetele ,draga Mihaela…te fericesc pentru tineretea ta si sa ai grija de tine! Te pup!

    • Draga mea, sa stii ca si eu o beau tot cam vreo juma’ de zi, fac asta de multa vreme, nu cred sa aibe legatura cu varsta ci mai degraba cu melancolia si romantismul. Vrem sa prelungim cat mai mult „momentul cafelei”. Mai ales pe vreme friguroasa este unul din cele mai apreciate momente din zi! Si eu te pup!

Lasă un răspuns

