Desi politia le „sufla-n ceafa” iranienele nu renunta la moda

Sa traiesti in Iran si sa te consideri o femeie cu stil in materie de vestimentatie poate parea un paradox. Asta in conditiile in care hijabul in Republica Islamica este obligatoriu, iar politia modei misuna pe strazi pentru a se asigura ca nici una dintre femeile persane nu sare calul, starnind admiratie prin tinute provocatoare ori vulgare. Noua generatie insa reuseste a fi in pas cu moda chiar si asa. Tinerele iraniene, tot mai preocupate de aria „fashion”, accesorii si machiaj, poarta mai mult simbolic valul islamic. Mai pe strazi laturalnice, mai „cu ochii-n patru” fetele nu renunta deloc la stil, chiar daca nu de putine ori se trezesc „nas in nas” cu politia.

Cum din poze lesne se poate observa, ceea ce ar trebui sa fie considerat hijab este mai mult mult o esarfa colorata, ce lasa lejer parul la vedere. Doar persoanele varstnice sau cele foarte religioase adopta hijabul in culori inchise, asa cum religia o cere, sau chiar niqab. O simpla privire pe strazile Teheranului ne face sa ne indoim de sobrietatea cu care femeile locului se afiseaza in public. Se pare ca in ciuda avertizarilor, capitala persana este plina de culoare si preocupare pentru aspectul modern.

Nu  numai fetele sunt supravegheate de politia modei, baietii dau si ei socoteala pentru tinute imorale, care sparg regulile unei societati musulmane. O frizura geluita ori niste blugi inspirati de rapperi iarasi nu sunt pe placul politiei. „Penalizarile” depind insa si de reactiile tinerilor. Daca fata la prima avertizare isi aseaza valul corespunzator atunci ea este lasata in pace, daca baiatul se intoarce acasa sa-si corecteze tinuta ori sa-si schimbe frizura, iarasi poate pleca. Incapatanarea ii duce insa la sectia de politie pana cand cineva din familie vine cu haine corespunzatoare care sa asigure tinerilor infatisarile cerute.

Teheranul in culori

 

12 gânduri despre “Desi politia le „sufla-n ceafa” iranienele nu renunta la moda

  1. Iarasi ma repet! Interesant ce scrii si despre acest port al voalului..desi stiam ceva-ceva… iar eu am cateva imagini din care se vad doar minunatii ochi.. Daca vrei astfel de imagini,le gasesti la mine pe blog si poti sa-ti iei ce-ti trebuie;sa stii ca nu ma supar… Te pup!

  2. iti aduc un linck aici cu o imagine sa-mi spui de-ti place…tu poti sa o transformi in imagine trecand-o prin photobuchet,asa procedez eu… si o repostez langa comentariul facut… Eu nu pot pune imagini la tine…

  3. Buna dimineata draga mea Anita! Ma lasi fara cuvinte, iti multumesc frumos pentru prietenia de care dai dovada, am vazut imaginea, intentionez sa o folosesc la unul din materialele viitoare, e intradevar frumoasa. De asemenea poti conta pe sprijinul meu in materie de orice informatii disponibile, imagini, etc! O zi excelenta!

  4. Bun gasit! Nu stiu ce se intampla de nu ai mai dat nici un semn..ori esti suparata!? Poate ca am insistat prea mult venind pe aici …. te-am agasat cu felul meu de a fi mai direct!?
    La mine este racoare,frig,astazi,parca s-a mai incalzit nitelus si poate ca de maine va fi si mai cald!? Dar cine stie!? A cam venit toamna! si-a intrat in drepturi…
    O zi frumoasa si toate cele bune sa fie in casa ta! Pup!

    1. Mihaela El Wageeh

      Draga mea am crezut ca esti plecata si am asteptat sa revii, ca data trecuta. Cum sa fiu suparata cand atitudinea ta este de apreciat? Multumesc pt tot inca o data, abia astept sa ma delectez cu noile tale „cafelute” Pupici si toate cele bune!!!!!!

Lasă un răspuns

